قطعات خودرو

میل میلیا مسابقه ­ی استقامت اتومبیلرانی در جاده ­های آزاد

میل میلیا مسابقه ­ی استقامت اتومبیلرانی در جاده ­های آزاد بود که در ایتالیا برگزار شد. در روز 30 خرداد ماه در سال 1326 خورشیدی برابر با روز 21 ژوئن در سال 1947 میلادی، نخستین مسابقه پس از جنگ جهانی دوم برگزار شد. برندگان مسابقه رانندگان ایتالیایی بودند که با خودروی آلفا رومئو رانندگی می­ کردند. مسابقه میل میلیا مسابقه دوره ­ای به­ شکل هشت طراحی شده بود که در آن شرکت­ کنندگان، هزار مایل در جاده ­های عمومی می ­پیمودند. اگرچه اولین مسابقه در واقع 1005 مایل بود و با هفتاد و هفت راننده آغاز شد که پتجاه و یک نفر از آنها به خط پایان رسیدند. میل میلیا کمک کرد تا خودروهایی مانند فراری، آلفا رومئو، بی ام و و پورشه به ­دلیل قابلیت ­های مسابقه­ ای خود معروف شوند. بعدها نیز دو حادثه مرگبار در این مسابقه منجر به پایان یافتن آن شد.

مسابقه ­ی استقامت اتومبیلرانی

میل میلیا مسابقه ­ی استقامت اتومبیلرانی در جاده ­های آزاد بود

میل میلیا ( Mille Miglia) مسابقه ­ی استقامت اتومبیلرانی در جاده ­های آزاد بود که در ایتالیا برگزار شد. در روز 30 خرداد ماه در سال 1326 خورشیدی برابر با روز 21 ژوئن در سال 1947 میلادی، نخستین مسابقه پس از جنگ جهانی دوم برگزار شد. برندگان مسابقه رانندگان ایتالیایی بودند که با خودروی آلفا رومئو رانندگی می ­کردند.

هفتاد و هفت راننده

شرکت­کنندگان، هزار مایل در جاده ­های عمومی می ­پیمودند

مسابقه میل میلیا مسابقه دوره ­ای به­ شکل هشت (8) طراحی شده بود که در آن شرکت­ کنندگان، هزار مایل در جاده ­های عمومی می ­پیمودند. میل میلیا نیز در زبان ایتالیایی به­معنای “هزار مایل” است، اگرچه اولین مسابقه در واقع 1005 مایل بود و با هفتاد و هفت راننده آغاز شد که پتجاه و یک نفر از آنها به خط پایان رسیدند.

دو حادثه مرگبار

میل میلیا کمک کرد تا فراری، آلفا رومئو، بی ام و و پورشه معروف شوند

مسابقه میل میلیا کمک کرد تا خودروهایی مانند فراری، آلفا رومئو، بی ام دبلیو و پورشه به ­دلیل قابلیت ­های مسابقه­ ای خود معروف شوند. اما این مسابقه به دلیل جنگ ­جهانی دوم برگزار نشد و بعدها نیز دو حادثه مرگبار در این مسابقه منجر به پایان یافتن آن شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *