قطعات خودرو

مینی مدل ویژه John Cooper Works 1to6 را معرفی کرد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتومبیل، مینی در حال گسترش لاین آپ خود برای سال‌های آینده است و احتمالا اکثر نمونه‌های آن نیز الکتریکی خواهند بود. از این رو این شرکت مانند دیگر خودروسازها، نمونه‌های اسپشیال ادیشن و تولید محدود مدل‌های فعلی خود را برای حفظ اصالت و ماندگاری معرفی می‌کند که یکی از آنها مینی جان کوپر ورکز  1to6 است.

اولین نمایش عمومی John Cooper Works 1to6 که تنها در رنگ Midnight Black همراه با یک نوار نقره‌ای رنگ عرضه می‌شود، آخر هفته جاری در حاشیه مسابقات استقامتی Nürburgring 24 Hours endurance race خواهد بود. برای تمایز این نمونه با دیگر نسخه‌ها، جای جای مینی جان کوپر ورکز از بج 1 to 6 استفاده شده که به طور مثال می‌توان به کاپ رینگ‌های 18 اینچ ، ستون C، فرمان، جلو داشبورد و…. اشاره کرد. بر روی سانروف این خودرو نوشته 1 از 999 حک شده تا نشانه‌ای از خاص بودن باشد.

داخل کابین مینی جان کوپر ورکز پدال‌ها از جنس فولاد ضد زنگ هستند و برای پوشش صندلی‌ها و داشبورد از چرم و جیر تیره با دوخت قرمز رنگ استفاده شده است. داخل کابین به دفعات در مکان‌های مختلف بج 1 to 6 و 1 of 999 دیده می‌شود.

 

John Cooper Works 1to6 از پیشرانه 2 لیتر توربو بنزینی بهره می‌برد که 231 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های مینی جان کوپر ورکز منتقل می‌شود. با چنین مشخصاتی، John Cooper Works 1to6 تنها به 6.3 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در صورت ادامه به بیشینه سرعت 246 کیلومتر بر ساعت برسد.

مینی فروش John Cooper Works 1to6 را از سپتامبر در اروپا، ایالات متحده، کانادا و مکزیک آغاز می‌کند. از 999 دستگاه تنها 150 دستگاه از آن به بازار بریتانیا تعلق می‌گیرد که قیمت آن از 39.600 پوند آغاز می‌شود. اتوکار می‌گوید به احتمال 99 درصد، این مدل آخرین نمونه مینی با گیربکس دستی است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *