امروز : شنبه 8 بهمن 1401

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • علی محمد اخوان
  • 14 آذر 1401

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=71402

نگاهی به گران قیمت ترین ماشین چینی های بازار ایران؛ کدام بهتر است؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، خرید خودروی لوکس چینی کار دشواری است و به همین جهت تصمیم گرفته‌ایم در ادامه به معرفی گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران بپردازیم.

 

 

صنعت خودروسازی چین موفق شده طی سال‌های اخیر وارد بازار ایران شود و بسیاری از محصولات جذاب کمپانی‌های این کشور به نوعی بازار داخلی ما را تصاحب کرده‌اند. شرکت‌های خصوصی ایران سعی می‌کنند با رایزنی، حق تولید به روش قطعات منفصله را از خودروسازان چین بگیرند و با مونتاژ آنها در کشور، فروش خوبی کسب کنند.

 

خوشبختانه تنوع محصولات چینی بازار زیاد شده و تعداد محصولاتی که قیمتی بیش از یک میلیارد تومان دارند هم رو به افزایش است. در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم به بررسی برترین سدان‌ها و کراس اوورهای چینی بازار کشورمان بپردازیم تا مشتریان سردرگم بتوانند انتخاب درستی داشته باشند.

 

گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران را بشناسید

عموما ثروتمندان به سمت خرید خودروهای لوکس چینی بازار متمایل می‌شوند، زیرا یک میلیارد تومان در اقتصاد ما پول کمی نیست. از طرفی هر خودروی چینی با قیمت یک میلیارد تومان و بیشتر ارزش خرید ندارد و باید ماشینی خرید که متناسب با بودجه، بتواند سال‌های سال نیازهای مشتریان را برطرف کند.

 

فرصت خوبی که برای خودروسازان چینی به وجود آمده در گرو ممنوعیت واردات است، وگرنه مشتریان ترجیح می‌دهند با چنین مبلغی یک خودروی همه فن حریف و با کیفیت خریداری کنند، نه این که مجبور به خرید محصولات چینی شوند. از طرفی نمونه‌های دست دوم و کارکرده خودروهای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی اغلب بیشتر از یک میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

 

برای مثال فرض کنید که مشتری ایرانی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه ناگزیر به انتخاب بین کراس اوور صفرکیلومتر چینی و کراس اوور دست دوم کره‌ای است که بیش از ده سال سن دارد. علاوه بر این‌ها مسئله خدمات پس از فروش شرکت‌های مونتاژکننده محصولات چینی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چرا که نماینده‌های شرکت‌های خارجی دیگر زیر بار خدمات پس از فروش نمی‌روند.

 

تنها راه حل برون‌رفت از بحران خرید رو به افزایش خودروهای چینی، واردات خودرو با حداقل تعرفه و نتراشیدن مانع بر سر راه ورود خودروهای خارجی است. در ادامه قصد داریم چندین خودروی جذاب را به ترتیب قیمتی که دارند مورد بررسی قرار دهیم. این خودروها بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارند.

 

۱. چری آریزو ۶ پرو

آریزو 6 پرو

یکی از گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران، آریزو ۶ پرو است. به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک، کرمان موتور و گروه بهمن از سدان‌های جذاب و رقابتی کی ام سی جی ۷ و ریسپکت رونمایی کنند، ولی تا آن موقع می‌توان گفت تنها سدان چینی بازار که شرایط و مشخصات خوبی دارد، چری آریزو ۶ پرو است (البته بین خودروهای یک میلیارد تومانی به بالا).

 

چری آریزو ۶ معمولی ارزان‌تر از نسخه پرو است (۲۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر) و زیر کاپوت آن یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه این سدان چینی از طریق یک گیربکس سی وی تی ۹ سرعته شبیه‌سازی شده به محور جلو منتقل می‌شود.

 

آریزو ۶ پرو نزدیک به ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند در عرض ۹.۵ ثانیه از سکون مطلق به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافتی که با این خودرو طی می‌شود، ۸ لیتر سوخت مصرف خواهد شد و نهایت سرعتی که می‌تواند با آن راند به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

2. ام وی ام X55 پرو

ام وی ام ایکس 55 پرو - گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران

اگر بخواهید این خودروی کراس اوور را از نمایندگی‌های مدیران خودرو به صورت پیش فروش خریداری کنید، بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان سود خواهید کرد، در غیر این صورت می‌بایست نسخه اکسلنت و اکسلنت اسپرت ایکس ۵۵ را به ترتیب با قیمت ۹۹۰ میلیون و یک میلیارد تومان بخرید.

 

زیر کاپوت MVM X55 Pro یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت 157 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را تولید کند. آپشن‌های رفاهی و ابعاد این خودرو دقیقا مشابه با X33 خواهد بود و تنها تفاوت این دو کراس اوور به شتاب بیشتر X55 پرو بر می‌گردد. نیروی محرکه در این خودرو از طریق یک گیربکس 9 سرعته سی وی تی به محور جلو منتقل می‌شود.

۳. فونیکس تیگو ۷ پرو

چری تیگو 7 پرو - گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران

سال گذشته نخستین خودروی مدیران خودرو با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان راهی بازار شد. طول، عرض و ارتفاع این خودرو بیشتر از تیگو ایکس 7 است و به همین جهت توجه زیادی به این کراس اوور شد. قیمت کنونی تیگو X7 در ماه‌های اخیر به یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده و البته هم نقدی و هم شرایطی توسط نمایندگی‌ها به فروش می‌رسد.

 

زیر کاپوت تیگو ۷ پرو پیشرانه تیگو ۷ اصلی تعبیه شده که می‌تواند نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس سی وی تی ۹ سرعته به محور جلو انتقال دهد. این موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ قادر است قدرت ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودرو تنها در ۱۰ ثانیه انجام می‌شود و در هر ۱۰۰ کیلومتر نزدیک به ۸.۵ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. این کراس اوور ۱۵۴۰ کیلوگرمی با ۴۷۵ لیتر صندوق بار می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت رانده شود.

۴. فونیکس تیگو ۸

تیگو 8 پرو - گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران

شاید بتوان در میان تمام کراس اوورهای مونتاژ ایران، تیگو ۸ را گران ترین آنها نام‌گذاری کرد؛ زیرا قیمت این شاسی بلند در نمایندگی‌های مدیران خودرو نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است. علاوه بر این گفته می‌شود قیمت بازار آزاد این خودرو با ۱۰۰ میلیون اختلاف، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.

 

فونیکس تیگو ۸ مجهز به پیشرانه‌ای ۱.۶ لیتری توربوشارژ است که می‌تواند قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر را تولید کند. وزن تقریبی این شاسی بلند ۱۵۵۰ کیلوگرم ارزیابی شده و با هماهنگی پیشرانه و چنین وزنی می‌تواند در عرض ۹ ثانیه از سکون مطلق به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نیروی محرکه محصول مدیران خودرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود و میانگین مصرف سوخت ۸ الی ۹ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

5. دایون Y5

دایون y5 - گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران

اولین و آخرین کراس اوور دو دیفرانسیل بازار ایران، دایون Y5 از خودروسازی ایلیا است. قیمت این محصول در نمایندگی فروش، یک میلیارد و 250 میلیون تومان خواهد بود و مونتاژ شده از شرکت چینی چانگدو چین با سه ردیف صندلی است. زیر کاپوت این شاسی بلند یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه قرار دارد.

 

این موتور می‌تواند نهایت قدرت 202 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر را تولید کند. همان‌طور که گفتیم دایون Y5 دو دیفرانسیل، نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتومات دریافت می‌کند و با دو تن وزنی که دارد در 12 ثانیه به شتاب صفر تا صد می‌رسد. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به مصرف سوخت ترکیبی 9 تا 10 لیتر بنزین و طول 4771 میلی‌متری اشاره کرد.

6. جک KMC K7

جک کی ام سی کی 7 - گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران

کرمان موتور یکی دیگر از خودروسازهای خصوصی ایران است که گران ترین محصول مونتاژی آن، جک کی ام سی کی ۷، ۹۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. متاسفانه قیمت بازار آزاد این کراس اوور به یک میلیارد و ۵۰۰ تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

 

پیشرانه‌ای که زیر کاپوت این شاسی بلند تعبیه شده از نوع توربوشارژ و 1.5 لیتری است و می‌تواند حداکثر قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. وزن KMC K7 نزدیک به 1735 کیلوگرم و طول بدنه آن 4790 میلی‌متر است. شتاب صفر تا صد 12 ثانیه‌ای و مصرف سوخت 10 لیتری از دیگر ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شوند.

7. جک KMC T8

جک تی 8 - گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران

یکی دیگر از گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران، پیکاپ کرمان موتور است. از کراس اوورهای چینی که فاصله بگیریم به پیکاپ‌های این کشور می‌رسیم. یکی از برترین پیکاپ‌های کرمان موتور که از قضا دو دیفرانسیل است، جک کی ام سی تی ۸ خواهد بود. شاید یکی از نقاط ضعف این خودرو گیربکس دستی آن در دورانی باشد که اکثر محصولات گران قیمت بازار دارای جعبه دنده اتوماتیک هستند.

 

تنها نسخه این پیکاپ بنزین‌سوز است و سال گذشته در نمایندگی‌های این خودروساز 800 میلیون تومان قیمت گذاری شده بود. در حال حاضر گفته می‌شود قیمت KMC T8 یک میلیارد و 100 میلیون تومان شده است. زیر کاپوت این پیکاپ غول پیکر یک پیشرانه 2 لیتری توربو قرار گرفته که می‌تواند حداکثر قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را تولید کند.

 

وانتی که از آن صحبت می‌کنیم دارای طول ۵۳۲۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۸۳۰ میلی‌متری است. وزن محصول میلیارد تومانی کرمان موتور ۱۹۶۰ کیلوگرم اعلام شده و می‌تواند در عرض ۱۲ ثانیه از سکون مطلق به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایشی که این پیکاپ انجام می‌دهد، ۱۲ لیتر بنزین مصرف خواهد شد و نهایت سرعت به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۸. آمیکو آسنا

آمیکو آسنا - گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران

گفتیم که پیکاپ دو دیفرانسیل جک کی ام سی تی ۸ تنها در نسخه گیربکس دستی عرضه شده، اما آسنا پیکاپ دیگری است که با دو دیفرانسیل خود می‌تواند رضایت مشتریان را در گیربکس دستی و اتوماتیک جلب کند؛ البته با اختلاف قیمتی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان. قیمت این خودرو در بازار داخل یک میلیارد تومان است و نسخه اتومات تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز خواهد رسید.

 

خوشبختانه این غول‌پیکر چینی مجهز به یک پیشرانه ۲.۴ لیتری شده که می‌تواند نهایتاً ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خودروی تقریباً دو تنی شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه‌ای دارد و همچنین در هر صد کیلومتر مسافت به طور ترکیبی ۱۱ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

9. فردا FMC T5

دانگ فنگ تی 5 - گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران

خودروی بعدی که به عنوان گران ترین مونتاژی بازار ایران شناخته می‌‌شود، فردا اف ام سی تی ۵ است. فردا موتورز این کراس اوور جذاب را از روی خودروی دانگ فنگ تی ۵ مونتاژ کرده، ولی در اصل مدلی لوکس‌تر و مجهزتر از فردا اس ایکس ۵ است. قیمت بازار آزاد این شاسی بلند ۹۰۰ میلیون تومان برآورد شده، ولی از آنجایی که تعداد محدودی از این خودرو در کشور وجود دارد، تا یک میلیارد و صد میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

 

به پیروی از سایر محصولات چینی بازار ایران، پیشرانه فردا FMC T5 توربوشارژ 1.5 لیتری است و می‌تواند با وزن حدود یک و نیم تن حداکثر قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را تولید کند. متاسفانه این کراس اوور از گیربکس سی وی تی اتومات بهره نمی‌برد و دنده‌ای خودکار خواهد بود. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به نهایت سرعت 160 کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت 8 لیتری و شتاب صفر تا صد 11 تا 12 ثانیه‌ای اشاره کرد.

۱۰. بهمن فیدلیتی

جتور ایکس 70 - گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران

شرکت چری به قدری بزرگ است که زیرمجموعه‌های فعال زیادی در سراسر چین دارد. یکی از این زیرمجموعه‌ها جتور است. فیدلیتی بهمن موتور محصولی است که بر مبنای جتور ایکس ۷۰ مونتاژ شده و از آنجایی که توسط بورس به دست مشتریان می‌رسد، قیمتی بین یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دارد.

 

زیر کاپوت این کراس اوور جذاب یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه بهمن فیدلیتی از طریق یک گیربکس دنده‌ای ۶ سرعته به محور جلو منتقل می‌شود و از دیگر مشخصات آن می‌توان به وزن ۱۵۷۵ کیلوگرمی، مصرف سوخت ۸ لیتری و شتاب صفر تا صد ۱۰ ثانیه‌ای اشاره کرد.

۱۱. بهمن دیگنیتی

دانگ فنگ آی ایکس 5 - گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران

بعد از معرفی اجمالی بهمن فیدلیتی جذاب گروه صنعتی بهمن، نوبت به معرفی برادر این کراس اوور، بهمن دیگنیتی می‌رسد. این شاسی بلند بر مبنای خودروی دانگ فنگ ix5 مونتاژ شده و اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار آن به 400 میلیون تومان می‌رسد. با این اوصاف شاسی بلند محبوب بهمن نزدیک به یک میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

 

وزن دیگنیتی در قیاس با فیدلیتی سبک‌تر و موتور آن نیز به همان نسبت سبک‌تر است. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه این شاسی بلند از طریق یک گیربکس سی وی تی به محور جلو منتقل می‌شود و همین باعث شده تا شتاب صفر تا صد به ۱۱ ثانیه برسد. مصرف سوخت ترکیبی دیگنیتی حدود ۸ لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش برآورد شده است.

۱۲. لاماری ایما

لاماری ایما - گران قیمت ترین ماشین چینی های ایران

آخرین خودروی چینی که قیمتی بیشتر از یک میلیارد تومان دارد، لاماری ایما است. این شاسی بلند تازه‌وارد مبتنی بر پلتفرمی است که روی خودروی فردا اف ام سی تی ۵ قرار دارد. با این حال ظاهر دو خودروی فوق کاملا متفاوت است و آرین موتور به عنوان نماینده میتسوبیشی در ایران تصمیم گرفت از سال گذشته لاماری ایما را وارد بازار کند.

 

به لحاظ شتاب صفر تا صد، لاماری ایما بهترین خودروی مونتاژی چینی در ایران محسوب می‌شود. از دیگر مشخصه‌های جذاب این شاسی بلند می‌توان به طراحی ظاهری زیبا، مدرن بودن کابین و مشخصات بی‌نظیر پیشرانه اشاره کرد. متاسفانه آرین موتور قصد عرضه انبوه این خودرو را ندارد و به تازگی تعدادی از این محصول از طریق تالار شیشه‌ای بورس راهی بازار شده است.

 

کمبود لاماری ایما در بازار و داشتن مشخصات جذاب باعث شده قیمت این کراس اوور در بازار آزاد به سقف یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز برسد و قیمت کارخانه‌ای آن یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. زیر کاپوت لاماری ایما یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تعبیه شده که می‌تواند قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به محور جلو انتقال می‌یابد و شتاب صفر تا صد در ۹ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی نیز ۷ لیتر خواهد بود.

Print 🖨
  • ام وی ام, چری, خودروسازان, دایون, صنعت خودرو, فونیکس تیگو 7, قطعات خودرو, گرانقیمت ترین ماشین چینی, ماشین چینی
[ctp_print]
قبلیقبلکاهش یک تا ۷ میلیون‌تومانی قیمت خودروهای داخلی
بعدیخدمات نوبت‌گیری تلفنی معاینه‌فنی راه‌اندازی شدبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

فروشگاه همکار دیزل
حسام مهجور 08 بهمن 1401
فروشگاه دیزل بوش
حسام مهجور 08 بهمن 1401
ورود خودرو به بورس کالا، اتفاقی خوب یا بد؟
محمدامین الهی 08 بهمن 1401
فروشگاه البرزی
حسام مهجور 08 بهمن 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

تاریخ خودرو : شرکت خودروسازی لانچیا تاسیس شد

حسین توکلی 25 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

خودرو اتاق تعویض چیست؟

علی محمد اخوان 04 بهمن 1401

چگونه خط و خش روی ماشین را از بین ببریم؟

علی محمد اخوان 30 دی 1401

ماشین دنده ای بخریم یا اتوماتیک؟

عبدالحسین آزاد 22 دی 1401

عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین

مرتضی مهدوی 16 دی 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

زندگی در شرایط کنونی / جُستار کوتاه بر وضعیت زندگی پس از انقلاب

اگر می‌توانستم پرتکرارترین کلمات در کلام مسئولان نظام و سیاسیون را احصا کنم شاید همین ترتیب فوق الذکر بدست می‌آمد. انقلاب سال ۱۳۵۷ که امروز

03 دی 1401

چشم اسفندیار
گل نزنی، گل می‌خوری

حسن بشارت‌نیا -مدیر مسئول Print 🖨

25 آبان 1401

مقصد انبیا آبادی دنیا نیست
مقصد حکومت نیست

حسن بشارت‌نیا مدیر مسئول ماهنامه قطعات خودرو Print 🖨

مرصاد رنگرز 19 آبان 1401

مطالب توصیه شده

پیش‌بینی فروش جهانی خودرو در ۲۰۲۳

معرفی آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت، تولید محدود با قیمت ۴۰۰ هزار دلار

احتمال تولید نسخه آفرود دو در شورولت بلیزر در آینده نزدیک

معرفی شورلت کوروت E-Ray هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت و شتاب ۲.۵ ثانیه

جیپ اونجر به عنوان بهترین خودرو سال 2023 اروپا انتخاب شد

خودرویی که با قیمت پایه هم خریدار نداشت

ادامه رانت‌های «مادرانه» و «فرسوده» در بازار خودرو

قیمت خودرو در 5 بهمن 1401 + تیبا2، 308میلیون

امتیاز عجیب خودروسازان به مادران/ ماجرای خرید خودرو بدون واریز پول چیست؟

تحلیل

«اکونومیست» خرابی‌های توفان رکود ملکی را بررسی کرد
هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

داده‌های پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال از رکود کسب‌وکارهای مجازی منتشر شد
ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

بسته، باز، نیمه بسته -گزارش میدانی از روزهای 25، 26 و27 آبان 1401
همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

در صورت تغییر قیمت چه اتفاقی برای کد شناسه نصب شده می‌افتد؟
عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

گزیده نشست خبری رئیس اتحادیه
تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

سرانجام راه‌بندهای کوچه آذرطوس چه شد؟
تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو:
تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن