• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودرو امروز
  • فروش خودرو
  • جهان خودرو
  • خودرو تجاری
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودرو امروز
  • فروش خودرو
  • جهان خودرو
  • خودرو تجاری

http://ghatatnews.ir/?p=47838

خانه » هزار و یک فیلتر در قرعه کشی خودرو هم دردی از بازار دوا نکرد

  • عبدالعلی مجد
  • 21 اردیبهشت 1401

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=47838

هزار و یک فیلتر در قرعه کشی خودرو هم دردی از بازار دوا نکرد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرگزاری تسنیم، مرتضی شجاعی در میزگرد صنعت خودرو که در این رسانه برگزار شده بود با اعلام اینکه امروز شما می بینید 5 تا 6 میلیون نفر در ثبت نام خودرو شرکت و فقط 3 میلیون و پانصد هزار نفرشان به دنبال پرشیا هستند، این به خاطراختلاف قیمت بالای این خودرو است، گفت: با سیاست های غلط بازاری که در سال 95 و 96 یک میلیون و 400 تا یک میلیون 500 هزار تقاضا داشت را به یک باره تبدیل به 3 میلیون و 500 هزار تقاضای واقعی برای خرید  پژو پارس کرده ایم.

وی افزود:  دقت کنید آن خودروهایی که اختلاف قیمت فاحشی دارند با تعداد بالای متقاضی روبه رو هستند.  حتی یک اتفاق تلخ فکر می کنم در اواسط سال 99 افتاد که به دنبال آن نوع تنظیم بازار باعث شد تا مردم از کالایی که مورد نیازشان بود دور شوند.

این کارشناس صنعت خودرو با تأکید بر اینکه امروز نگاه کنید، مردم چقدر در خرید خودرو شانس دارند؟ ، گفت: ببینید چند بار در قرعه کشی شرکت کردند و برنده نشده اند؟ متأسفانه هر کسی که احتیاج به خودرو دارد نهایتا مجبور است از بازار آزاد آن را خریداری کند. می خواهم بگویم دستورالعمل را باید تغییر دهیم. هر چقدر این مسئله دیرتر اتفاق بیفتد تغییر دادنش سخت تر خواهد بود. زیرا فاصله میان قیمت کارخانه و قیمت بازار بیشتر می شود.

*استخوان لای زخمی که حاضر به پذیرش آنهم نیستیم

میلاد بیگی نیز با حضور در این میزگرد با اشاره به اینکه  هر تصمیمی که می خواهد اخذ شود با توجه به منافعی که در سایر حوزه های تصمیم گیری دارد آن تصمیم نمی تواند جلو برود، تصریح کرد: ما یک استخوان لای زخمی داریم آن هم به اسم قیمت گذاری خودرو و حاضر به پذیرش این هم نیستیم که یک نهادی بالاخره باید این موضوع را تعیین تکلیف کند بالاخره قیمت سمند چند؟
وی اضافه کرد: مسئله این است هیچ نهادی وجود ندارد که بتوان یک اجماعی سیاسی در مورد قیمت خودرو شکل داد. شورای رقابت قیمت می دهد، دو نهاد دیگر نقد می کنند،   در حال حاضر درست است صد هزار میلیارد زیان انباشته در صنعت خودرو به وجود آمده اما صورت های مالی این خودروسازان در سال 87 و 88 را اگر نگاه کنید مشاهده می شود که در اوج سوددهی بودند. چطور از آن سوددهی به  نقطه ای رسیدیم که صد هزار میلیارد زیان انباشته داریم.

  • صنعت خودرو, قرعه کشی خودرو, قطعات خودرو, مرتضی شجاعی
قبلیقبلآغاز نصب کد دوبعدی در مغازه‌ها برای گزارش مستقیم تخلفات توسط مردم
بعدیقیمت خودرو در 21 اردیبهشت 1401 + پژو 206، 312 میلیونبعدی

پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

حسین پورمحمد 11 تیر 1401

گسترش تسلط چری بر بازار روسیه با عرضه کراس اوور اومودا C5

مرتضی مهدوی 11 تیر 1401

جیلی GC6 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، رقبا و هرآنچه باید بدانید

علی محمد اخوان 11 تیر 1401

خودرو چه رنگی بخریم؟ از انتخاب رنگ تا فروش در بازار دست دوم

محسن فاطمی 14 تیر 1401

فراری هم الکتریکی می‌شود

محسن فاطمی 10 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

بازدید دکتر برادران از نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 12 تیر 1401

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مزیت واردات خودرو های ۱۰ هزار دلاری از برندهای مطرح
توان مهندسی قطعه‌سازان ایرانی بالاتر از روس‌هاست
پمپ بنزین ها در تهران تعطیل شد؟
KMC J۷؛ مثلث قدرت، زیبایی و اطمینان
انتشار لیست جدید قیمت موتورسیکلت در بازار (تیر 1401) | هوندا 125 چند؟
نگاهی به نیسان رونیز جدید یا دانگ فنگ پالاتزو مدل 2022
خودرو چه رنگی بخریم؟ از انتخاب رنگ تا فروش در بازار دست دوم
افت قیمت خودروهای سایپا همزمان با ریزش دلار
در بازار خودرو وارداتی‌ها گران شدند؛ داخلی‌ها ارزان
تامین نیاز ۷۰ درصدی شیشه صنایع خودروسازی در گیلان
سازمان امور مالياتي خلاف جهت اشتغال‎زايي حرکت مي کند
طرح ویژه فروش پیکاپ کلوت مکث موتور تیرماه ۱۴۰۱
تحویل سمند و تیبا به مشتریان در نبود تمدید اعتبار ایمنی
آمار خودرو رسما حبس شد
واردات خودرو به کما رفت؟

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن