قطعات خودرو

همیشه، خدا هست…

در این روزها که زمستان، کرونا، رکود کسب وکارها، مشکلاتی مثل قطعی برق، آلودگی هوا و… دل بعضی را اندوهگین، مشوش و شاید ناامید کرده باشد. خواستم مطلبی عرض کنم:
هرگز در زندگی دنیا بن بست وجود ندارد. همانطور که هرگز راحتی کامل وجود نخواهد داشت. اما انسان می‌تواند در زندگی به آرامش کامل برسد. در صورتی که به سه چیز باور داشته باشد:
اول:
هیچ خوبی و نیکویی در عالم گم نمی شود. پاداش هر نیکویی نزد خداست. البته اگر کار نیک را برای رضای خدا کرده باشد؛ خداوند در دنیا و آخرت پاداشش را عطا می‌فرماید.
اما اگر برای خدا انجام نداده باشد ولی با حسن نیت باشد، خداوند متعال در دنیا پاداش این کار پسندیده را عطا می کند.
مثلا اگر شما به فقیری غذا دهی و هدف شما از این کار فقط ارضاء حس نوع دوستی باشد. به رضای خدا هم کار نداشته باشی. به طور طبیعی این کار موجب خوشحالی خودت می‌شود. اما خداوند چون خوبی کردن به مردم را دوست دارد. در همین دنیا به شما پاداشی شایسته عطا می کند.
جالب است بدانیم عطای خداوند حتی اگر فرد کافر (خدا ناباور) یا ملحد(ضد خدا) باشد. خداوند پاداش کار نیکوی او را در دنیا می‌دهد.
مسلماً اگر این کار را برای رضای خدا انجام دادی و شرایط کار را برابر دستورات خداوند متعال قرار دادی، علاوه بر پاداش دنیوی در آخرت نیز اجری خواهی داشت که فقط خداوند می‌داند اندازه و کیفیت آن چقدر و چگونه خواهد بود و با فهم دنیایی ما قابل ادراک نیست.
پس در همه حال، به هر اندازه که می توانید، هر نوع خوبی که بنظرتان می رسد، انجام بدهید.
دوم:
هر چه پروردگار روزی شما کرده باشد چه مادی و چه معنوی، بی کم و کاست به شما می‌رسد. نگران نباشید.
سوم:
خداوند همیشه به تو توجه دارد کافی است تو به او توجه کنی. آن قدر مهربان است که هیچ بنده دل شکسته‌ای را نامراد نمی کند.
هیچ چیزی همچون خدا نیست.

https://t.me/hasanbesharatnia/194

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *