چو دانی ؛ توانی

امروز : پنج‌شنبه 16 تیر 1401

  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودرو امروز
  • فروش خودرو
  • جهان خودرو
  • خودرو تجاری
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودرو امروز
  • فروش خودرو
  • جهان خودرو
  • خودرو تجاری

http://ghatatnews.ir/?p=2282

خانه » همیشه حق را پاس بدارید

  • زهره حاجیان
  • 8 بهمن 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=2282

همیشه حق را پاس بدارید

مدیریکی از فروشگاه های راسته چراغ برق درگفت‌وگو با خبرنگار «قطعات خودرو» درد دلش را گفت:

در اتحادیه مشکل زیاد است!

مگر قطعات خودرو خبرنگار دارد؟ حالا در باره چی خبرنگاری می‌کنید؟! ما که تا حالا خبر نداشتیم!

این جملات را مدیر یکی از  فروشگاه های راسته چراغ برق می‌گوید و عجیب اینکه نمی خواهد نامش فاش شود.

 جملاتش را به حدی روشن و صادقانه بیان می‌کند که جز سکوت حرفی باقی نمی‌ماند.

مگر قراراست انتخابات برگزار شود؟

می‌پرسم: نظرتان راجع به انتخابات اتحادیه که قرار بود در ۷ بهمن برگزار ‌شود، چیست؟
و بازپاسخی ساده و واضح می‌دهد: کدام انتخابات؟
ما که خبر نداریم. الان از شما می‌شنویم که قرار است انتخابات برگزار شود.
چه کسی اطلاع‌رسانی کرده که ما خبر داشته باشیم؟

راست می‌گوید مشکل عدم اطلاع‌رسانی همه‌گیر است. کاری به اتحادیه نداریم در جامعه ما اطلاع رسانی جدی گرفته نمی‌شود.

مدیر فروشگاه راسته چراغ برق در گفت‌وگو با خبرنگار “قطعات خودرو” در پاسخ به این سوال که عملکرد اتحادیه را چگونه ارزیابی می‌کنید می‌گوید:
اتحادیه تاکنون برای اعضای صنف کاری نکرده است و فقط از ما پول حق عضویت گرفته‌اند.

شعار اتحادیه: همه جا حق با مشتری است

وی ادامه می‌دهد: اتحادیه در برابر شکایت‌های مردمی یک شعار دارد و مرتب تکرار می‌کند که حق با مشتریست. خوب ما هم به این اصل معتقدیم اما استثناء هم وجود دارد. بالاخره مواردی هست که باید کارشناسی شود. بدون کارشناسی که نمی‌شود حکم صادر کرد.
وی با بیان مثالی می‌گوید: مشتری جنسی را می‌خرد، خراب می‌کند و پس می‌آورد. بدیهی است که اینجا حق با مشتری نیست اما اتحادیه فقط می‌گوید حق با مشتری است و باید پس بگیرید و هر چقدر توضیح می‌دهیم آیا شما می‌دانید که این جنس را چه زمانی از ما خریده و به چه شکلی مرجوع کرده است، نمی‌پذیرند و فقط شعار حق با مشتری است را تکرار می‌کنند.

یکی از مشتریان فروردین ماه یک قطعه سیم کشی خرید و بهمن ماه کالا راپس آورد و می‌گفت که جنس را نمی‌خواهد اگر یک روز، 2روز و حتی یک ماه از خرید گذشته بود ما پس می‌گرفتیم؛ اما 11 ماه گذشته بود. با بررسی‌های انجام شده متوجه شدم که این سیم‌کشی به ماشین‌اش نمی‌خورده و مشتری یا تعمیرکار یکی از سیم‌ها را بریده و سیم دیگری اضافه کرده و شکل جدیدی از قطعه درست کرده است. پس از ماه‌ها جنس را مرجوع کرده بود. سال گذشته بابت این کار حدود یک میلیون تومان به ما ضرر خورد.

اتحادیه باید در هر رسته کاری یک متخصص داشته باشد

وی تاکید می‌کند: اگر اتحادیه کارشناس دارد باید آن‌قدر کاربلد باشد که بتواند تشخیص دهد که علت مرجوعی یک کالا چیست؟ باید تشخیص دهد که ایراد از طرف تعمیر‌کار بوده یا از طرف مشتری یا اشکال از طرف فروشنده بوده؟ اگرفروشنده جنس را اشتباه داده، مشتریمی تواند جنس راخراب کرده و مرجوع کند؟

مدیر این فروشگاه ادامه می‌دهد: متاسفانه در اتحادیه کارشناس وجود ندارد، کارشناس باید به کار واقف و متخصص باشد تا بتوان به او لقب کارشناس داد. من حدود ۳۰ سال است که لوازم فروش هستم و می‌توانم در مورد اجناس به صورت کارشناسی نظر بدهم .حتی می‌توانم شرکت سازنده را متقاعد کنم که ایراد احتمالی یک قطعه از شرکت بوده یا از تعمیرکار. ولی متاسفانه در اتحادیه افرادی حضور دارند که اصلاً کارشناس نیستند یا در همه قطعات کارشناس نیستند.

هیئت مدیره جدید باید به اعضایش خدمت کند

وی در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای اداره هیئت مدیره جدید دارید می‌گوید:
هیئت مدیره باید پشت اعضایش باشد و فقط به این جمله که حق با مشتری است اکتفا نکند. حق باید به حق‌دار داده شود. کسی که در اتحادیه نشسته باید حق را به حق‌دار بدهد؛ حتی اگر طرف مقابل آدم بسیار با نفوذی باشد. البته ممکن است فروشنده اشتباه یا خطا کرده باشد. حتماً اتحادیه باید با خطا کار برخورد کند اگر فروشنده جنس فیک را به جای جنس اورجینال به مشتری داده باشد، اتحادیه باید رسیدگی کنند.این کار به نفع همه است.

در نظر اتحادیه ما یک فرد خارجی هستیم!

می‌پرسم شما به عنوان یکی از اعضای صنف چه کمکی می‌توانید به اتحادیه کنید؟
می‌گوید: واقعیت این است وقتی که من یا یکی از اعضا به اتحادیه مراجعه می‌کنیم به نظر آنها یک فرد خارجی هستیم و برخورد بسیار سرد و خشکی می‌کنند؛ انگار ما از سیاره دیگری آمده‌ایم و ما را نمی‌شناسند. ما سعی می‌کنیم کارمان را انجام داده و سریع از اتحادیه خارج شویم در صورتی که کار باید دوستانه و رفاقتی حل شود.مثلا اتحادیه خانه ماست!
با اینکه اعضایی که در اتحادیه حضور دارند نماینده کاسب‌های این راسته هستند که انتخاب شده و رای آورده‌اند؛ اما نباید طوری برخورد کنند که اعضا به سختی به اتحادیه بروند.‌

ما از اتحادیه توقع احترام و مسئولیت شناسی داریم

وی در پایان می‌گوید: واقعیت این است که وقتی به اتحادیه مراجعه می‌کنیم تا مشکلات خود را با آنها در میان بگذاریم فقط متوجه می‌شویم باید حق عضویت بدهیم و برویم. ‌
به نظر من اتحادیه نباید مثل بقیه ادارات باشد ارباب رجوع در اتحادیه تعریفش چیز دیگری است هیئت مدیره باید به کارمندان اتحادیه رفتار درست و محترمانه را یاد بدهند. من نوه‌امم هم سن کارمند اتحادیه است ولی خیلی راحت میگن بشین تا صدات کنم. میوه و شیرینی برای هیئت مدیره می‌برند ولی اعضای اتحادیه حرمتی ندارند. ما کسی را که انتخاب می‌کنیم دوست داریم از حق‌مان دفاع کند.

  • اتحادیه لوازم یدکی تهران, انتخابات هیئت مدیره, هیئت مدیره
قبلیقبلهمیشه، خدا هست…
بعدیآئین نامه راهنمایی و رانندگی درچه سالی تدوین شد؟بعدی

دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است

مجتبی علوی 11 تیر 1401

ویریتک آپریکال: ابرخودرو هیدروژنی با توان 1073 اسب بخار با طراحی پنین‌ فارینا

حسین پورمحمد 10 تیر 1401

ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان

عبدالحسین آزاد 11 تیر 1401

معرفی آلپینا D4 S گرن کوپه با پیشرانه دیزلی

سارا رستگار 09 تیر 1401

معرفی اولین خودروی بومی کرمان موتور با همکاری شرکت های معتبر اروپایی

مرتضی مهدوی 12 تیر 1401

قیمت خودرو چرا کاهش پیدا نمی کند؟

مجتبی علوی 12 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

ابراهیم درستی در نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» در خصوص تفکیک وزارت صمت می‌گوید

مرصاد رنگرز 15 تیر 1401

بازدید دکتر برادران از نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 12 تیر 1401

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

همراه با فعالان زنجیره خودرو

رادیو پخش ، گلوگاه تولید خودرو
15 تیر 1401
سلامت خودرو و راننده تاکسی باید اولویت باشد / 5.4 میلیون مسافر از تاکسی استفاده می‌کنند
15 تیر 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : آخرین شورلت کورویر ساخته شد
تولید باتری خودروی برقی با قابلیت پیمایش هزارکیلومتری
ریزش گسترده قیمت یک برند سانگ یانگ در ایران
ابهام در همکاری خودرویی ایران و روسیه
ماندگاری در بازار خودرو منطقه با ارتقای کیفیت امکان‌پذیر است
بازار خودرو بر مدار رکود/ ثبات قیمت‌ها در یک ماه اخیر بازار خودرو بر مدار رکود
انتقال نماد «خکرمان» به بازار دوم فرابورس
نسل دوم کن‌باس، مینی‌ون خواستنی دایهاتسو
بازدید وزیر کشور از اتوبوس برقی شرکت سایپادیزل
زمان فروش مجدد خودرو در سامانه یکپارچه
ماشین هیوندای توسان TL
ماشین هیوندای سوناتا هیبریدی
نمایشگاهی که آغاز یک حرکت نو تلقی شد
افزایش ۷.۸ درصدی تولید خودرو در خرداد ماه
عرضه مجدد خودرو در سامانه یکپارچه فروش

برترین‌های قطعات خودرو

حضور موفق شرکت دانش‌بنیان دیجی خودرو در اولین نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»
مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر

وب‌گردی

بستن