قطعات خودرو

هيئت مديره هماهنگ مي تواند خوب کار‌کند

تجربه ثابت کرده است‌ که همواره کار گروهي و استفاده از خرد جمعي کارساز است اما پيش شرط‌هايي وجود دارد.

 نمي توان انتظار داشت در يک جمع آراء و نظرات متفاوت وجود نداشته باشد بلکه همين تفاوت ديدگاه ها موجب تضارب آراء و پختگي تصميمات مي شود به شراط آنکه موضوع شخصي و به منازعه تبديل نشود.

 متاسفانه در دوره اخير هيئت مديره به علت کسالت جناب بخشي زاده و بلاتکليفي که در پي آن به‌وجود آمد. گرچه روند امور جاري پيش رفت و خصوصاً کارکميسيون اقتصادي بسيار مفيد واقع شد اما نوعي از اخلال را هم شاهد بوديم.

در دوره جديد توصيه من اين است که هرکس در خودش صلاحيت عضويت در هيئت مديره را مي ببيند؛ نامزد شود تا مردم بتوانند با شناختي که دارند انتخاب اصلح کنند.

خوشبختانه اعضاي صنف از يکديگر شناخت دارند يا مي توانند با مشورت و تحقيق به اندازه کافي در مورد انتخاب افراد اطلاعات کسب کنند. کانديداها نيز بايد اهداف و برنامه هاي خودشان را اعلام کنند.

نکته ديگري بايد عرض کنم: داوطلبين حضور در هيئت مديره نبايد مشکل مالي داشته باشند و بتوانند تمام وقت يا اکثر زمان خود را به اين امر اختصاص دهند.

چون انجام امور بدون پي گيري از تمام مراکزي که اتحاديه بخاطر امور اعضاء با آن ها سر وکار امکان‌پذير نيست.

 براي پيشبرد کار جديت لازم است ما بايد خودمان با برگزاري جلسه و پي گيري مستمر و بعضاً برقراري ارتباط دوستانه نسبت به احقاق حقوق اعضاء اقدام کنيم.

براي اينکه مشارکت در انتخابات به حداکثر برسد لازم است خدماتي را که اتحاديه انجام داده و مي دهد به اطلاع اعضاء برساند.

من خودم در کلاس هايي  که کميسيون آموزش برگزار مي کند توضيح مي دهم و بسياري از اعضاء نيز از خدمات و کمک هاي اتحاديه استفاده کرده اند که طبيعي است و بايد ما در خدمت اعضاء باشيم اما تعداد قابل توجهي از اعضاي صنف مستاجر هستند. برخي از آن ها در مورد آينده شغلي خود ترديد دارند لذا در انتخابات نيز شرکت نمي کنند که ما بايد به ايشان کمک کنيم تا هم در شغل و هم در برقراري ارتباط با ساير همکاران موفق تر باشند.

مسئله ديگر در امر مشارکت اين است که گاهي همکاران ملاک هاي خاصي را درنظر مي گيرند. به نظر من پيش کسوتي، قوميت، رسته شغلي و حسن شهرت مهم هستند اما تحصيلات، کارآرايي، شناخت قوانين و مقررات، داشتن روحيه جمعي و قدرت مواجه با بحران ها و تعامل با مراکز دولتي هم بسيار مهم است.

بطور مثال در امر ماليات يا بيمه سال ها کار شده است. الان در شرايطي هستيم که مي توانيم با تمسک به قوانين و با تسلط حرف بزنيم.

خوب اين يک تجربه اندوخته و با ارزش است که مي تواند در آينده نيز به صنف کمک کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *