قطعات خودرو

ولوو قیمت خودروهای سواری را کاهش نمی دهد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از  بازار، شرکت خودروسازی ولوو امروز در بیانیه ای اعلام کرد: «باتوجه به تقاضای واقعی خرید برای محصولات سواری این شرکت، برنامه ای برای کاهش قیمت خودرو در نظر نداریم. چرا که در آمدهای عملیاتی این شرکت براساس برنامه تحقق یافته است.»

همزمان با اعلام این خبر در اولین معاملات بورسی امروز، سهام شرکت ولوو روند صعودی را در پیش گرفت. هرچند تحلیلگران بورسی معتقد هستند که سیر صعودی معاملات سهام بورسی ولوو موقت بوده و به زودی روند نزولی را در پیش خواهد گرفت.

شرکت ولوو اعلام کرده است که خرید خودروهای الکتریکی توسط مشتریان ۱۰ درصد افزایش یافته است

بهبود زنجیره تامین و افزایش ۱۰ درصد فروش

شرکت خودروسازی ولوو مانند سایر خودروسازان اروپایی به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ با توقف تولید همراه شدند. شرکت خودروسازی ولوو توانست با یک برنامه ریزی ضربتی، از چالش کمبود زنجیره تامین خارج شده و توانسته هزینه های تولید را مدیریت کند.

مدیران ارشد شرکت خودروسازی ولوو مدعی بهبود تولید هستند، ولی بررسی ها نشان داده که کمبود قطعات الکترونیکی در سه ماهه دوم سال میلادی جاری در زنجیره تامین ولوو وجود داشته است. این کمبودها می تواند تاثیرات منفی در تولید خودروهای سواری و سنگین این شرکت خودروساز سوئدی داشته باشد.

شرکت ولوو اعلام کرده است که خرید خودروهای الکتریکی توسط مشتریان ۱۰ درصد افزایش یافته است. براساس این تقاضا شرکت ولوو برنامه دارد تا پایان دهه میلادی جاری تمام محصولاتش را الکتریکی کند.

در همین حال شرکت خودروسازی تسلا جنگ قیمتی که از پایان سال گذشته برای عرضه خودروهای الکتریکی شروع کرده بود را جدی تر پیش می برد. این شرکت خودروساز آمریکایی برنامه دارد تا با ایجاد تحریک فزاینده بازار بیشترین فروش خودرو را در کنار کمترین حاشیه سود داشته باشد. هرچند این موضوع سبب شده که تسلا طی دو سال اخیر با چالش تزلزل سهام در صنعت خودرو مواجه شود.

شرکت خودروسازی ولوو سال گذشته سهم بازار ۱۱ درصدی از فروش خودروهای برقی را به خود اختصاص داده بود، به نظر می رسد این روند در سال جاری روند معکوس داشته باشد.

قیمت باتری لیتیومی که هزینه اصلی خودروهای برقی است در بازارهای جهانی روند نزولی را در پیش گرفته است

شروع کاهش قیمت باتری لیتیوم

جیم روآن مدیر اجرایی شرکت خودروسازی ولوو امروز اعلام کرد: «تقاضا برای خودروهای برقی در حال افزایش است. از همین رو قیمت باتری لیتیومی که هزینه اصلی خودروهای برقی است در بازارهای جهانی روند نزولی را در پیش گرفته است. بر همین اساس دولت شیلی به عنوان دومین تامین کننده لیتیوم اعلام کرد که لیتیوم را به عنوان صنعت ملی معرفی خواهد کرد.»

باتوجه به اینکه منابع لیتیوم در سراسر جهان قابل دسترس است، خودروسازان می توانند کاهش قیمت را برای این منبع انرژی ایجاد کنند. در حال حاضر اکثریت سهام شرکت خودروسازی ولوو به شرکت خودروسازی جیلی چین تعلق دارد، چین و سوئد در سال میلادی گذشته ۳.۶ میلیارد کرون سود عملیاتی داشتند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *