قطعات خودرو

يك فروشنده لوازم راه‌سازي و كشاورزي: بازار ما تنش زيادي دارد

موسی عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو، در اين‌باره توضيح داد: ما در زمینه قطعات راه‌سازی کار می‌کنیم. در حال حاضر سدسازی و راه‌سازی در كشور انجام نمی‌شود و کارها خوابیده است. البته نرخ ارز هم در کار تاثیر دارد، ولی نه زیاد. مهم‌ترین مشکل این است که اکنون کارهای عمرانی انجام نمی‌شوند.

او با بيان اين‌كه افزايش نرخ ارز نمی‌تواند کارها را بخواباند، ادامه داد: ما در کار لوازم راه‌سازی هستیم و بیشتر با بخش خصوصی کار می‌کردیم. البته در بخش دولتی نيز چندان کاری وجود ندارد.

وي درباره عملكرد اتحاديه لوازم يدكي خودرو و انتخابات پيش‌روي اين اتحاديه، اظهار كرد: کار اتحادیه خوب بوده و همراه ما بوده است. من چندان شناختی نسبت به کاندیداهای انتخابات هیئت مدیره ندارم، چون همه افراد جدید شده‌اند. من بیشتر افراد پیشکسوت و قدیمی را می‌شناختم که براساس قانون جدید، دیگر نمی‌توانند کاندیدا شوند.

عابدینی درباره اين‌كه آيا در بازار آن‌ها اجناس تقلبی و قاچاق وارد شده و مشكل‌ساز بوده‌اند؟ گفت: کمابیش این‌گونه لوازم وجود دارند. برخی لوازم از هند، چین و ترکیه به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. اما در بازار ما چندان تاثیری نگذاشته‌اند. چون در بازار ما، جنس زیاد نیست و به اجبار جنس قاچاق هم وارد می‌شود.

او درباره اين‌كه آيا توليد داخل براي پاسخ به نياز بازار كافي است؟ بيان كرد: 30 درصد اجناس بازار ما، تولید داخل است و 70 درصد هم خارجی است. اجناس خارجی بيشتر از کشورهای چین، ترکیه و هند خرید می‌شوند. کیفیت کالاها هم در كل، خیلی بد نیست.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *