علی سلاجقه عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه دانش‌بنیان آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو، افزود: به دنبال راهکارهای مدرن می‌گردیم تا خودروسازان خودرویی را تحویل دهند که حداقل آلایندگی را داشته باشد.

سلاجقه تاکید کرد: با استفاده از چنین ظرفیت‌هایی که توسط مجموعه‌های دانش‌بنیان محقق شده است، آلایندگی خودروها زیر ذره‌بین بازرسی کیفیت قرار گرفت. وی اظهار کرد: دولت در کمک به چنین مجموعه‌های دانش‌بنیانی عزم جدی دارد و در تمام مراحل کمک حال آنها خواهد بود.

در این مراسم همچنین سعید تاجیک، رئیس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، با اشاره به نبود امکان انجام برخی تست‌های مربوط به استانداردهای ۸۵گانه خودرو، گفت: در آینده امکان انجام تست تصادف خودروها را در کشور خواهیم داشت، ضمن اینکه می‌توانیم تست‌های مربوط به استاندارد یورو۶ را نیز انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ضمن اشاره به خلاهای موجود در حوزه صنعت خودروی کشور، تاکید کرد با توجه به اعمال استانداردها، درصدد هستیم شرایط انجام تست‌های مربوطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شود. به گفته تاجیک، علاوه بر آزمایشگاه تست تصادف، می‌توان به استاندارد یورو۶ نیز اشاره کرد که طبق قوانین مصوب، تا سال ۱۴۰۳ در تدوین استانداردها اعمال خواهد شد. بنابراین درصدد هستیم شرایط انجام تست‌های مربوطه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به روند تولید خودروهای برقی در جهان و اهمیت توجه دولت و صنعت خودرو به حوزه خودروهای EV و PHEV، تاکید کرد: علاوه بر انجام تست‌های عمومی خودروها، یکی از مهم‌ترین آزمون‌ها در حوزه خودروهای برقی، باتری‌پک است که باید از منظر ایمنی، اشتعال و سایر موارد مورد تست و بازرسی قرار گیرند. وی در ادامه خواستار تجدیدنظر در مدت معاینه فنی از چهار سال به دو سال شد.