قطعات خودرو

چانگان CS95 پلاس، خودرو جدید بازار روسیه

sdr

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، نسل جدید خودروهای چانگان یکی پس از دیگری در حال عرضه به بازار روسیه هستند. تاکنون دو خودرو چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55 پلاس به دست روس‌ها رسیده‌اند. چانگان CS85‌ پلاس و همچنین چانگان Uni-V نیز در راه بازار روسیه هستند. با این حال اخیرا شاسی بلند پرچمدار و چهار چرخ محرک این برند یعنی چانگان CS95 پلاس نیز در یکی از نمایندگی‌های این برند واقع در روسیه مشاهده شده است.

 

نکته‌ای که در مورد چانگان CS95 پلاس توجه خبرنگاران روس را جلب کرده، مسیر واردات این خودرو است. چانگان CS95 پلاس نه تنها به صورت مستقیم از چین بلکه از طریق کشورهای عربی به روسیه وارد شده است. این خودرو اصطلاحا سفارش عرب است که این مساله را از نوشته‌های روی آینه و سیستم سردکن افترمارکت نصب شده روی صندلی‌ها می‌توان متوجه شد.

 

چانگان CS95 پلاس از نظر ابعاد و اندازه شبیه به فورد اکسپلورر است و ظرفیت هفت سرنشین را دارد. فاصله بین دو محور این خودرو 2810 میلیمتر است که آن را در دسته شاسی بلندهای متوسط قرار می‌دهد. این خودرو در چین با دو نسخه دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک عرضه می‌شود اما در بازارهای صادراتی تنها نسخه چهار چرخ محرک آن عرضه شده است. نسخه‌های صادراتی چانگان CS95 پلاس به قفل دیفرانسیل چرخ‌های عقب نیز مجهز هستند.

 

چانگان CS95 پلاس

 

قدرت چانگان CS95 پلاس توسط پیشرانه دو لیتری توربوشارژر تامین می‌شود که حداکثر 233 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. مخزن سوخت این خودرو نیز 74 لیتر حجم دارد که با توجه به مصرف سوخت درون شهری بین 12 الی 14 لیتری این خودرو، ظرفیت مناسبی به نظر می‌رسد. قیمت این خودرو در بازار چین براساس نرخ ارز روسیه 1.8 میلیون روبل است اما در صورت ورود رسمی به بازار روسیه، قیمت این خودرو از 4 میلیون روبل فراتر خواهد رفت.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *