• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=5537

خانه » چرایی کتمان ثروت و درآمد

  • حسن بشارت نیا
  • 25 اردیبهشت 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=5537

اغلب مردم مایل نیستند کسی از کارشان سر در بیاورد. میزان دارایی افراد همواره از رازهای مگوست. شاید این موضوع ریشه فرهنگی داشته باشد اما برای مدیران سیاسی و اقتصادی بسیار مهم است که از میزان و نوع دارایی های افراد جامعه مطلع باشند. تصور عامه بر این است که این کنکاش برای اخذ مالیات یا کشف صلاح و فساد در نحوه تملک افراد است. اما همه موضوع این نیست. آنچه مهم‌تراست رابطه بین دارایی های آحاد جامعه و میزان اشتغال و بازدهی دارایی هاست. اگر دارایی های افراد در خدمت تولید و اشتغال قرار گیرد معنای اقتصادیش استفاده جامعه از امکانات بالقوه و تبدیل دارایی ها به موتور محرکه اقتصاد است.

چرایی کتمان ثروت و درآمد

اغلب مردم مایل نیستند کسی از کارشان سر در بیاورد. میزان دارایی افراد همواره از رازهای مگوست. شاید این موضوع ریشه فرهنگی داشته باشد اما برای مدیران سیاسی و اقتصادی بسیار مهم است که از میزان و نوع دارایی‌های افراد جامعه مطلع باشند. تصور عامه بر این است که این کنکاش برای اخذ مالیات یا کشف صلاح و فساد در نحوه تملک افراد است. اما همه موضوع این نیست. آنچه مهم‌تر است رابطه بین دارایی‌های آحاد جامعه و میزان اشتغال و بازدهی دارایی‌هاست. اگر دارایی‌های افراد در خدمت تولید و اشتغال قرار گیرد معنای اقتصادی آن استفاده جامعه از امکانات بالقوه و تبدیل دارایی‌ها به موتور محرکه اقتصاد است.

مذمت ثروت‌اندوزی و توصیه به ثروت‌آفرینی

وقتی بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از زمین، ماشین‌آلات، مواد اولیه و بهره‌مندی از دانش و مهارت کارکنان‌شان محصولی تولید می‌کنند، درواقع ثروت‌آفرینی کرده‌اند. آن‌ها مابه‌ازای محصولات‌شان را به شکل پول دریافت می‌کنند، هزینه‌ها را می‌پردازند و الباقی سود یا به عبارتی ارزش خلق شده را برمی‌دارند. اگر این چرخه در قالب توسعه محصول ادامه یابد، در نگاه اقتصادی جامعه در حال توسعه بوده و اقتصاد ملی بزرگ‌تر می‌شود.
هرقدر مانع این چرخه کمتر و مناسبات کار و تولید عادلانه‌تر باشد، پایداری اقتصاد بیشتر و زیر‌بنای آن محکم‌تر خواهد شد. اما زمین محدود است و مواد اولیه نیز بی‌انتها نیست؛ پس باید بتوانیم با روش‌های فناورانه بازیافت مواد اولیه و تجدید‌پذیری انرژی را تضمین کنیم. استفاده از زمین را نیز باید محدود کرد مثلا با معماری نوین، کوچک کردن فضای مورد نیاز ماشین‌آلات و کوتاه کردن مسیر تولید را در پیش گیریم که نتیجه آن کاهش نیاز به بارانداز خواهد بود.
از طرفی نباید بازار مصرف کوچک شود. همواره باید دامنه مصرف بزرگ‌تر شود. معیار مطلوبیت مصرف، افزایش رفاه است.
در رابطه دولت – شهروندی، مسئولیت دولت تسهیل شرایط کسب‌وکارها، ایجاد شفافیت در تکنولوژی و مسیر آن و نظارت بر توزیع عادلانه ثروت است. در این شرایط شهروندان باید مهارت و دانش تخصصی مبتنی بر استفاده از ابزارهای تکنیکال داشته باشند، کارهای خدماتی تا سرحد امکان مکانیزه و دیجیتال شوند و بسیاری از اموری که امروز کار سخت یا سطح پایین شمرده می‌شود، توسط تک‌تک افراد جامعه صورت گیرد؛ و این‌گونه کسی خدمتگزار دیگری نخواهد بود.

  • اقتصاد ملی, بازیافت, حفظ حقوق شهروندی, مالیات
قبلیقبلبازار داغ؛ بغض، نمی‌خواستم بیام، احساس تکلیف
بعدیبازار در انتظار وارداتی هابعدی

حبس در انتظار مخدوش کنندگان پلاک خودرو

سارا رستگار 05 تیر 1401

فروش پیکاپ T8 آغاز می شود

عبدالحسین آزاد 05 تیر 1401

قیمت باتری خودرو در تیر ۱۴۰۱

حسین پورمحمد 04 تیر 1401

چند نفر در صنعت خودرو کشور مازاد هستند؟

محمدامین الهی 07 تیر 1401

چرا تکلیف واردات خودرو و تولید مشخص نمی‌شود؟

سارا رستگار 07 تیر 1401

ب ام و پا روی پدال گاز خودروهای برقی می گذارد

عبدالحسین آزاد 08 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : هنری فورد دوم، از ریاست بنیاد فورد استعفا داد
کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟
افزایش نگران کننده تصادف در سیستم های کمک راننده
پیکاپ تاگا H به‌ صورت رسمی توسط صنایع خودروسازی پادرا رونمایی شد
شرکت سوئدی آینراید به دنبال عرضه کامیون‌های خودران است
گک EA6 | زیبا ، پرآپشن با قیمت مناسب
چری تیگو 7 پرو به بازار اروپا می رود
آینده در دستان خودروهای متصل
افزایش قیمت خودروهای برقی تسلا، فورد و جنرال موتورز
ب ام و یک شاهکار دیگر معرفی کرد؛ فقط برای خانواده های آتشین!
فراری هم الکتریکی می‌شود
جوان‌سازی پیرمردها! عجیب‌ترین فیس‌ لیفت‌ از پراید و ۴۰۵ تا گلف و آوانته
استون مارتین والکری و مرسدس-ای ام جی وان چگونه قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند؟
لاستیک «Mud terrain»؛ ویژه محیط آفرودی
چطور جلوی لرزش موتور خودرو را بگیریم؟

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن