چو دانی ؛ توانی

امروز : سه‌شنبه 25 مرداد 1401

  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • بنگاه‌های قطعات خودرو
  • خودرو تجاری
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • بنگاه‌های قطعات خودرو
  • خودرو تجاری

http://ghatatnews.ir/?p=3942

خانه » چرا خودروهای ژاپنی اقتصادی است؟

  • سارا رستگار
  • 24 فروردین 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=3942

چرا خودروهای ژاپنی اقتصادی است؟

چرا هوندا و تویوتا (به خصوص سدان) خیلی آهسته مستهلک می شوند؟ آیا دلایل واقعی تکنولوژیکی مانند قطعات قابل اطمینان تر یا به راحتی قابل تعویض وجود دارد یا فقط بر اساس ادراک مشتری است؟ پاسخ اصلی را باید در خیلی از دلایل جستجو نمود ، در واقع استهلاک آهسته همان مقدار فروش مجدد بالاتر از حد متوسط است ، بنابراین من می خواهم به این سوال پاسخ دهم چرا هوندا و تویوتا ارزش فروش مجدد خوبی دارند؟

شاید بتوان به بخش مهمی از آنها پرداخت که ارزش فروش مجدد توسط این شرکت های قدرتمند به موارد زیر بستگی دارد: کمبود وسیله نقلیه (اما فقط در حد شدید)دوام و قابلیت اطمینان درک شده مشوق های جدید وسیله نقلیه (که می تواند مقادیر فروش مجدد را هنگامی که بیش از حد تهاجمی هستند کاهش دهد) وجود یک سازنده وسیله نقلیه که از برنامه های تحت مالکیت معتبر (CPO) پیروی نماید در دسترس بودن قطعات و خدمات که امروزه بسیار مهم است و در حال حاضر با توجه به رشد سریع تکنولوژی و اهمیت آن بیشتر شرکت های وسایل نقلیه به فکر آن هستند.

در اینجا جزئیات بیشتری در مورد هر یک از این نکات آورده شده است و بیشتر به واقعیت اینکه چرا خودروهای ژاپنی اقتصادی است؟ پی خواهید برد و همچنین در مورد اینکه چرا تویوتا و هوندا چنین عملکرد خوبی دارند ، توضیح داده شده است. کمبود در قیمت خودروهای دست دوم تأثیر چندانی ندارد ، مگر اینکه خودرویی که ما در مورد آن صحبت می کنیم بسیار نادر باشد.

یک نسخه محدود از یک ماشین محبوب می تواند بسیار ارزشمند باشد (مانند فورد رپتور ، نسخه محدود F150) ، همانطور که تولید محدودترین خودروهای عجیب و غریب و لوکس (مانند هر بنتلی یا فراری) بسیار کم است. با این حال هوندا و تویوتا به طور باورنکردنی حجم بالایی از Civics ، Accords ، Corollas و Camrys را تولید می کنند ، این وسایل نقلیه چیزهای کمیابی نیستند. هوندا و تویوتا کمک می کنند تا ثابت کنند که کمبود تنها در ارزش شدید فروش مجدد تأثیر می گذارد. برداشت از دوام و قابلیت اطمینان بسیار تاثیر گذار است. JD Power – یک شرکت مستقل که دوام خودرو را ارزیابی می کند – بارها و بارها مدل هایی از وسایل نقلیه را شناسایی کرده که از قابلیت اطمینان فوق العاده ای برخوردار هستند. با این حال مقدار فروش مجدد معمولاً از رتبه بندی JD Power پیروی نمی کند. اگر به رتبه بندی سال 2013 نگاه کنید ، به عنوان مثال: خواهید دید که خودروی لینکلن کاملاً خوب عمل می کند. با این حال لینکلن از نظر ارزش فروش مجدد بسیار ضعیف عمل می کند. MKS به عنوان یکی از 10 اتومبیل ضعیف در فروش و (از نظر استهلاک) برای سال 2014 ذکر شده است. و کمی مقایسه با “5 سال هزینه مالکیت” KBB (Kelley Blue Book) ثابت خواهد کرد که چیزی به نام لینکلن با ارزش فروش بالاتر از حد متوسط وجود ندارد.

اگرچه دلایلی وجود دارد که استدلال کنند ارزش فروش مجدد لینکلن ضعیف است (وسایل نقلیه بدون روح ، بازاریابی ضعیف) ، من می گویم که قابلیت اطمینان بخشی از مشکل لینکلن است. از طرف دیگر ، هوندا و تویوتا اغلب در رتبه بندی JD Power ، رتبه بندی Consumer Reports و برداشت مشتری از بازار پیشگام هستند. این دقیقاً علم موشک نیست – مردم هزینه بیشتری برای وسایل نقلیه ای که تصور می کنند بهتر است ، می پردازند. اما چرا خودروهای ژاپنی اقتصادی است؟ در ادامه این تحلیل همراه من باشید.

مشوق های جدید وسیله نقلیه می توانند به تنهایی ارزش فروش مجدد را خراب کنند. شاید درک این موضوع کمی مشکل باشد من در اینجا با مثالی آنرا راحت تر عنوان کرده ام; اگر به عنوان مثال ، اتومبیل جدیدی که به طور معمول 25 هزار دلار به فروش می رسد 3000 دلار تخفیف داشته باشد (از طریق تخفیف سازنده) ، مدل های دست دوم از اتومبیل به طور خودکار از ارزش کمتری برخوردار می شوند. به طور معمول ، یک اتومبیل قدیمی یک ساله در حدود 70٪ ارزش یک ماشین جدید ارزش دارد. اگر خودروهای جدید با قیمت 25 هزار دلار به فروش برسند ، ارزش نسخه 1 ساله آن 17500 دلار است. اما اگر مدل های جدید به طور موثر با قیمت 22k دلار (به دلیل تخفیف گسترده) به فروش برسند ، مدل های دست دوم 1 ساله به 15،400 دلار (70٪ 22k) سقوط می کنند.

این کاهش قیمت در اتوموبیل های 1 ساله باعث کاهش ارزش مدلهای 2 ساله می شود که باعث کاهش ارزش ماشین های 3 ساله و غیره خواهد شد. در حالی که کاهش ارزش وسیله نقلیه دست دوم کاملاً قابل پیش بینی نیست ، اما مفهوم اساسی آن همیشه درست است هرچه تولیدکننده تخفیف بیشتری برای مدل های جدید بگذارد ، خودروهای دست دوم کم ارزش تر می شوند. هوندا و تویوتا به ندرت تخفیف نقدی در محبوب ترین مدل های خود ارائه می دهند. این یکی از دلایل (اما نه تنها دلیل) ارزش فروش و یکی از پاسخ های مهم است که چرا هوندا و تویوتا خودروهای پرفروشی هستند, عنوان نمود.

چرا خودروهای ژاپنی اقتصادی است؟ برنامه های “وسایل نقلیه تحت مالکیت معتبر (CPO)” مورد حمایت تولید کننده ، فروش مجدد را افزایش می دهند. بزرگترین نگرانی هر کس در مورد خرید یک ماشین دست دوم ، قابلیت اطمینان است. با این حال ، اگر می توانید یک ماشین دست دوم را با ضمانت بسیار خوب بفروشید ، این نگرانی را بسیار کاهش می دهید. بنابراین ، تولیدکنندگانی که برنامه های از پیش تصدیق شده و گواهی شده خودروهای دست دوم را ارائه می دهند بیشترین ارزش فروش مجدد را دارند. باز هم می گویم ، هوندا و تویوتا به طور سنتی کار بسیار خوبی در این زمینه انجام داده اند (این روزها فقط اکثر تولیدکنندگان از قبل دارای یک برنامه تصویب شده دارای گواهی هستند). علاوه بر این ، اگر بتوانید به افرادی که ماشین های دست دوم مجاز شما را خریداری می کنند ، نرخ بهره تخفیف (کاری که تویوتا و هوندا اغلب انجام می دهند) ارائه دهید ، می توانید قیمت بالاتر را توجیه کنید و بنابراین ارزش های فروش مجدد را تقویت نمایید.

در دسترس بودن قطعه و دسترسی به تعمیرگاه های واجد شرایط می تواند به ارزش فروش مجدد نیز آسیب برساند. اگر به ارزش فروش مجدد Saab ، Saturn ، Suzuki و سایر مارک های وسایل نقلیه اخیراً متوقف شده در آمریکای شمالی نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که ارزش فروش مجدد برای این وسایل نقلیه به مراتب کمتر از مدل های مشابه است ، این به این دلیل است که مصرف کنندگان به طور قابل توجهی نگران توانایی خود در یافتن قطعات جایگزین ، یافتن امکانات سرویس واجد شرایط هستند که بتواند روی این اتوموبیل ها کار کند .

مصرف کنندگان غالباً تخفیف استثنایی را برای وسایل نقلیه ای در نظر می گیرند که فکر می کنند سرویس دهی آنها در آینده سخت خواهد بود و ارزش فروش مجدد را کاهش می دهد. در نهایت این مهم است که درک کنیم مواردی مانند طراحی خودرو ، سهولت تعمیر ، هزینه کم تعمیر ، فناوری و غیره تأثیر کمی بر ارزش فروش مجدد دارند. درک مصرف کننده از کیفیت و پشتیبانی تولید کننده از بازار وسایل نقلیه دست دوم بسیار مهمتر است. شاید به جرئت بتوان گفت شرکت های ژاپنی به این مطلب دقت زیادی دارند و این نکات را برای مشتری در نظر گرفته و به بهترین شکل ممکن اجرا می کنند.

منبع: مجله خودروکلاسیک

  • تویوتا, ژاپن, هوندا
قبلیقبلفضیلت ماه مبارک رمضان در کلام معصومین(ع)
بعدی8 تیر؛ روز برگزاری انتخابات هیئت مدیره اتحادیه تهرانبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

حضور قطعه سازان ایرانی در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه
عبدالحسین آزاد 23 مرداد 1401
بومی سازی نقاط گلوگاهی خودرو
محسن فاطمی 22 مرداد 1401
اجرای گشت مشترک نظارت بر بازار لوازم یدکی
محمدامین الهی 22 مرداد 1401
تولید باتری خودرو از درخت!
سارا رستگار 20 مرداد 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

گران‌ترین نسخه نیسان Z مدل ۲۰۲۳ چه قیمتی دارد؟
علی محمد اخوان 23 مرداد 1401
10 تا از بهترین کراس اوورهای چینی
محمدامین الهی 23 مرداد 1401
امید متقاضیان خودروهای تجاری به بازگشت اروپایی‌ها
عبدالعلی مجد 22 مرداد 1401
ِکشنده جدید ای‌اکتروس برقی مرسدس بنز، ترکیب جذابی از کامیون و تریلر
مجتبی علوی 22 مرداد 1401

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : شکوه لمانز با استیو مک کوئین

حسین توکلی 24 مرداد 1401

تاریخ خودرو : آغازی بر مجموعه فیلم های «سریع و خشن»

حسین توکلی 21 مرداد 1401

میل میلیا مسابقه ­ی استقامت اتومبیلرانی در جاده ­های آزاد

حسین توکلی 20 مرداد 1401

تاریخ خودرو : تام فچ سفر نیویورک را با یک پاکارد آغاز کرد

حسین توکلی 19 مرداد 1401

بانک خودرو

از 2023 در اروپا
فولکس‌واگن تایرون در نمایی تازه

حسام مهجور

سانگ‌یانگ متحول شده / نگاهی به سانگ‌یانگ تورس

حسام مهجور

اولین گام از تاثیر تحریم‌های روسیه / لادا نیوا به بازار روسیه برگشت؟

مرصاد رنگرز
آئودی Q6

بزرگ‌ترین اتومبیل آئودی در خیابان‌های چین / آئودی Q6 معرفی شد

حسام مهجور

آموزشی

4 روش طلایی برای افزایش شتاب خودرو

عبدالعلی مجد 23 مرداد 1401

راه های ساده جلوگیری از سرقت خودرو / ۱۵ نکته طلایی

علی محمد اخوان 23 مرداد 1401

گرم کن صندلی خودرو چگونه کار می کند؟

عبدالحسین آزاد 22 مرداد 1401

اگر به جای بنزین در باک خودرو گازوئیل بریزیم چه می شود؟

محسن فاطمی 21 مرداد 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

تماشا کنید: فیلم آموزشی کلاس طرح شناسه کالا در اتحادیه

مرصاد رنگرز 24 مرداد 1401

سیداحمد حسینی: صدای ما شنیده نمی‌شود / اصناف در همه حوزه‌ها پیشتازند

مرصاد رنگرز 13 مرداد 1401

گزارش تصویری کمیسیون مالیاتی با هیات مدیره جدید

مرصاد رنگرز 08 مرداد 1401

گزارش تصویری از اهدا لوح یادبود به کمیسیون اقتصادی اتحادیه

مرصاد رنگرز 06 مرداد 1401

همراه با قطعات خودرو

چرا دولت به دنبال شهر فروشگاه لوازم یدکی است؟
آغاز گشت‌های ارشادی طرح شناسه کالا / اشتغال بخش اصناف نیاز دولت
21 مرداد 1401
دولت هوشیاری خود را حفظ کند
بیکاری حاصل شهر فروشگاه
20 مرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

رویای خودرویی در روسیه
کاهش ناقص‌ها به زیر ۱۲هزار دستگاه
جایگزین‌های سمند و تیبا از نیمه دوم سال آینده وارد بازار می‌شوند
طراحی هفت پلتفرم جدید در خودروسازی
سرقت از خودروهای وارداتی در گمرک و بنادر!
۱۰ درصد سهم قرعه کشی خودرو به کام دارندگان خودروهای فرسوده
توقف ن­وسازی ناوگان تاکسیرانی
تاریخ خودرو : شکوه لمانز با استیو مک کوئین
رنو و سیتروئن برای بازگشت به بازار خودرو کشور باید ضررها را جبران کنند
توسعه در ایران‌خودرو را به برجام گره نزده‌ایم
دریافت استاندارد کشورهای حوزه خلیج فارس (GSO) برای دنا
تماشا کنید: فیلم آموزشی کلاس طرح شناسه کالا در اتحادیه
حضور ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه با حضور ۴۰ قطعه ساز
آمارهای متناقض از کجا می‌آید؟
حجم قاچاق بازار لوازم یدکی
4 روش طلایی برای افزایش شتاب خودرو

برترین‌های قطعات خودرو

معرفی شرکت سرکان فیلتر
بانوی کارآفرین در حوزه تولید تجهیزات تعمیرگاهی / سام صنعت پارس
حضور موفق شرکت دانش‌بنیان دیجی خودرو در اولین نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»
مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند

وب‌گردی

بستن