قطعات خودرو

چرا خودروهای ژاپنی اقتصادی است؟

چرا هوندا و تویوتا (به خصوص سدان) خیلی آهسته مستهلک می شوند؟ آیا دلایل واقعی تکنولوژیکی مانند قطعات قابل اطمینان تر یا به راحتی قابل تعویض وجود دارد یا فقط بر اساس ادراک مشتری است؟ پاسخ اصلی را باید در خیلی از دلایل جستجو نمود ، در واقع استهلاک آهسته همان مقدار فروش مجدد بالاتر از حد متوسط است ، بنابراین من می خواهم به این سوال پاسخ دهم چرا هوندا و تویوتا ارزش فروش مجدد خوبی دارند؟

شاید بتوان به بخش مهمی از آنها پرداخت که ارزش فروش مجدد توسط این شرکت های قدرتمند به موارد زیر بستگی دارد: کمبود وسیله نقلیه (اما فقط در حد شدید)دوام و قابلیت اطمینان درک شده مشوق های جدید وسیله نقلیه (که می تواند مقادیر فروش مجدد را هنگامی که بیش از حد تهاجمی هستند کاهش دهد) وجود یک سازنده وسیله نقلیه که از برنامه های تحت مالکیت معتبر (CPO) پیروی نماید در دسترس بودن قطعات و خدمات که امروزه بسیار مهم است و در حال حاضر با توجه به رشد سریع تکنولوژی و اهمیت آن بیشتر شرکت های وسایل نقلیه به فکر آن هستند.

در اینجا جزئیات بیشتری در مورد هر یک از این نکات آورده شده است و بیشتر به واقعیت اینکه چرا خودروهای ژاپنی اقتصادی است؟ پی خواهید برد و همچنین در مورد اینکه چرا تویوتا و هوندا چنین عملکرد خوبی دارند ، توضیح داده شده است. کمبود در قیمت خودروهای دست دوم تأثیر چندانی ندارد ، مگر اینکه خودرویی که ما در مورد آن صحبت می کنیم بسیار نادر باشد.

یک نسخه محدود از یک ماشین محبوب می تواند بسیار ارزشمند باشد (مانند فورد رپتور ، نسخه محدود F150) ، همانطور که تولید محدودترین خودروهای عجیب و غریب و لوکس (مانند هر بنتلی یا فراری) بسیار کم است. با این حال هوندا و تویوتا به طور باورنکردنی حجم بالایی از Civics ، Accords ، Corollas و Camrys را تولید می کنند ، این وسایل نقلیه چیزهای کمیابی نیستند. هوندا و تویوتا کمک می کنند تا ثابت کنند که کمبود تنها در ارزش شدید فروش مجدد تأثیر می گذارد. برداشت از دوام و قابلیت اطمینان بسیار تاثیر گذار است. JD Power – یک شرکت مستقل که دوام خودرو را ارزیابی می کند – بارها و بارها مدل هایی از وسایل نقلیه را شناسایی کرده که از قابلیت اطمینان فوق العاده ای برخوردار هستند. با این حال مقدار فروش مجدد معمولاً از رتبه بندی JD Power پیروی نمی کند. اگر به رتبه بندی سال 2013 نگاه کنید ، به عنوان مثال: خواهید دید که خودروی لینکلن کاملاً خوب عمل می کند. با این حال لینکلن از نظر ارزش فروش مجدد بسیار ضعیف عمل می کند. MKS به عنوان یکی از 10 اتومبیل ضعیف در فروش و (از نظر استهلاک) برای سال 2014 ذکر شده است. و کمی مقایسه با “5 سال هزینه مالکیت” KBB (Kelley Blue Book) ثابت خواهد کرد که چیزی به نام لینکلن با ارزش فروش بالاتر از حد متوسط وجود ندارد.

اگرچه دلایلی وجود دارد که استدلال کنند ارزش فروش مجدد لینکلن ضعیف است (وسایل نقلیه بدون روح ، بازاریابی ضعیف) ، من می گویم که قابلیت اطمینان بخشی از مشکل لینکلن است. از طرف دیگر ، هوندا و تویوتا اغلب در رتبه بندی JD Power ، رتبه بندی Consumer Reports و برداشت مشتری از بازار پیشگام هستند. این دقیقاً علم موشک نیست – مردم هزینه بیشتری برای وسایل نقلیه ای که تصور می کنند بهتر است ، می پردازند. اما چرا خودروهای ژاپنی اقتصادی است؟ در ادامه این تحلیل همراه من باشید.

مشوق های جدید وسیله نقلیه می توانند به تنهایی ارزش فروش مجدد را خراب کنند. شاید درک این موضوع کمی مشکل باشد من در اینجا با مثالی آنرا راحت تر عنوان کرده ام; اگر به عنوان مثال ، اتومبیل جدیدی که به طور معمول 25 هزار دلار به فروش می رسد 3000 دلار تخفیف داشته باشد (از طریق تخفیف سازنده) ، مدل های دست دوم از اتومبیل به طور خودکار از ارزش کمتری برخوردار می شوند. به طور معمول ، یک اتومبیل قدیمی یک ساله در حدود 70٪ ارزش یک ماشین جدید ارزش دارد. اگر خودروهای جدید با قیمت 25 هزار دلار به فروش برسند ، ارزش نسخه 1 ساله آن 17500 دلار است. اما اگر مدل های جدید به طور موثر با قیمت 22k دلار (به دلیل تخفیف گسترده) به فروش برسند ، مدل های دست دوم 1 ساله به 15،400 دلار (70٪ 22k) سقوط می کنند.

این کاهش قیمت در اتوموبیل های 1 ساله باعث کاهش ارزش مدلهای 2 ساله می شود که باعث کاهش ارزش ماشین های 3 ساله و غیره خواهد شد. در حالی که کاهش ارزش وسیله نقلیه دست دوم کاملاً قابل پیش بینی نیست ، اما مفهوم اساسی آن همیشه درست است هرچه تولیدکننده تخفیف بیشتری برای مدل های جدید بگذارد ، خودروهای دست دوم کم ارزش تر می شوند. هوندا و تویوتا به ندرت تخفیف نقدی در محبوب ترین مدل های خود ارائه می دهند. این یکی از دلایل (اما نه تنها دلیل) ارزش فروش و یکی از پاسخ های مهم است که چرا هوندا و تویوتا خودروهای پرفروشی هستند, عنوان نمود.

چرا خودروهای ژاپنی اقتصادی است؟ برنامه های “وسایل نقلیه تحت مالکیت معتبر (CPO)” مورد حمایت تولید کننده ، فروش مجدد را افزایش می دهند. بزرگترین نگرانی هر کس در مورد خرید یک ماشین دست دوم ، قابلیت اطمینان است. با این حال ، اگر می توانید یک ماشین دست دوم را با ضمانت بسیار خوب بفروشید ، این نگرانی را بسیار کاهش می دهید. بنابراین ، تولیدکنندگانی که برنامه های از پیش تصدیق شده و گواهی شده خودروهای دست دوم را ارائه می دهند بیشترین ارزش فروش مجدد را دارند. باز هم می گویم ، هوندا و تویوتا به طور سنتی کار بسیار خوبی در این زمینه انجام داده اند (این روزها فقط اکثر تولیدکنندگان از قبل دارای یک برنامه تصویب شده دارای گواهی هستند). علاوه بر این ، اگر بتوانید به افرادی که ماشین های دست دوم مجاز شما را خریداری می کنند ، نرخ بهره تخفیف (کاری که تویوتا و هوندا اغلب انجام می دهند) ارائه دهید ، می توانید قیمت بالاتر را توجیه کنید و بنابراین ارزش های فروش مجدد را تقویت نمایید.

در دسترس بودن قطعه و دسترسی به تعمیرگاه های واجد شرایط می تواند به ارزش فروش مجدد نیز آسیب برساند. اگر به ارزش فروش مجدد Saab ، Saturn ، Suzuki و سایر مارک های وسایل نقلیه اخیراً متوقف شده در آمریکای شمالی نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که ارزش فروش مجدد برای این وسایل نقلیه به مراتب کمتر از مدل های مشابه است ، این به این دلیل است که مصرف کنندگان به طور قابل توجهی نگران توانایی خود در یافتن قطعات جایگزین ، یافتن امکانات سرویس واجد شرایط هستند که بتواند روی این اتوموبیل ها کار کند .

مصرف کنندگان غالباً تخفیف استثنایی را برای وسایل نقلیه ای در نظر می گیرند که فکر می کنند سرویس دهی آنها در آینده سخت خواهد بود و ارزش فروش مجدد را کاهش می دهد. در نهایت این مهم است که درک کنیم مواردی مانند طراحی خودرو ، سهولت تعمیر ، هزینه کم تعمیر ، فناوری و غیره تأثیر کمی بر ارزش فروش مجدد دارند. درک مصرف کننده از کیفیت و پشتیبانی تولید کننده از بازار وسایل نقلیه دست دوم بسیار مهمتر است. شاید به جرئت بتوان گفت شرکت های ژاپنی به این مطلب دقت زیادی دارند و این نکات را برای مشتری در نظر گرفته و به بهترین شکل ممکن اجرا می کنند.

منبع: مجله خودروکلاسیک

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *