قطعات خودرو

کارهای ساده ای که عمر خودرو شما را افزایش می دهند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از صدا و سیما ، رعایت کردن نکات فنی خودرو گاه در تضاد با عاداتی است که ما از گذشته تاکنون انجام می‌دهیم. عاداتی که با پیشرفت تکنولوژی نه‌تن‌ها تاثیر مثبتی بر عملکرد عمر خودرو ندارد بلکه ممکن است موجب آسیب رسیدن به سیستم‌های داخلی آن شود. با ما همراه باشید و با رعایت نکات فنی بیان‌شده با آسودگی خاطر رانندگی کنید.

از روشن شدن چراغ بنزین جلوگیری کنید

هنوز هم رانندگانی پیدا می‌شوند که به نمایشگر‌های جلوی خود بی‌توجه‌اند در حالیکه با روشن شدن چراغ بنزین متوجه نداشتن سوخت می‌شوند. این مورد گاهی موجب سوختن پمپ بنزین خواهد شد؛ چراکه رسوبات و ناخالصی‌هایی انتهای باک بنزین وارد پمپ بنزین شده و از آنجا نیز به فیلتر و انژکتور هدایت می‌شود.

آشنایی رانندگان با نکات فنی خودرو

 

در هوای بارانی ترمز نگیرید

ترمز گرفتن در هوای خیس و بارانی اگر سرعت بالایی داشته باشید می‌تواند موجب لرزش خودرو شود. در این مواقع تنها کافیست تا پای خود را از روی پدال گاز برداشته و با فرمان خودرو را مهار کنید.

آشنایی رانندگان با نکات فنی خودرو

 

دنده را پشت چراغ قرمز خلاص کنید

این مورد یکی از عادات بسیاری از رانندگان است که حتی گاهی موجب تصادف نیز می‌شود. افزون بر این خلاص نکردن دنده می‌تواند فشار مضاعفی را بر دوشاخه کلاچ و گیربکس وارد کند.

در هنگام روشن کردن کولر پنجره‌ها را بالا نکشید

روشن شدن کولر خودرو موجب انتشار گاز‌هایی سمی می‌شود که بهتر است آن‌ها را استنشاق نکنید. پایین بودن پنجره‌ها کمک می‌کند تا این گاز‌ها به سرعت خارج شوند (این مورد در زمانی که خودرو را روشن می‌کنید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند).

آشنایی رانندگان با نکات فنی خودرو

 

سرعت بالاتر، احتمال تصادف بیشتر

هرچه سرعت خودرو بالاتر رود سطح تماس تایر‌ها با جاده کمتر می‌شود. برای مثال اگر در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت تایر خودرو با عملکرد ۱۰۰ درصد بیشترین سطح تماس را با زمین داشته باشد در سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت این میزان به ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

هنگام عبور از دست‌انداز‌ها ترمز نگیرید

از مهمترین نکات فنی عمر خودرو موارد مرتبط با سیستم ترمزگیری است. همواره طوری برنامه‌ریزی کنید که تا پیش از رسیدن به دست‌انداز‌ها ترمز بگیرید. رعایت سرعت مجاز نیز در این مورد بسیار کمک‌کننده است. نگه‌داشتن ترمز در هنگام عبور از دست‌انداز‌ها سرعت چندانی را کاهش نمی‌دهد، اما فشار زیادی به سیستم ترمز، متربندی و اکسل وارد می‌کند.

آشنایی رانندگان با نکات فنی خودرو

پیش از خاموش کردن خودرو گاز ندهید

این مورد را احتمالاً به‌وفور دیده‌اید و شاید خودتان نیز همواره آن را انجام می‌دهید. این کار در خودرو‌های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام می‌شد، اما پس از تولید خودرو‌های انژکتوری نه‌تن‌ها مفید نیست که موجب می‌شود تا مقداری از بنزین سوخته در مجاورت سوزن انژکتور باقی بماند و برخلاف تصورتان موجب بد روشن شدن خودرو در هنگام استارت زدن شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است