قطعات خودرو

کوتاه با رئیس جمهور فعلی

بسیاری معتقدند رئیس جمهور در ایران گرچه قانوناً عالی ترین مقام اجرایی کشور و دومین مقام ارشد نظام است؛ اما هرگز به اندازه مسئولیتش اختیارات بالفعل ندارد. از بنی صدر که خود را ماشین امضاء می دانست تا حسن روحانی که فشار بر دولت و انتقادها را ناروا می‌داند.
در مقابل عده کثیری از سیاسیون و حتی مردم عادی می‌پرسند:
وقتی کسی خود را کاندیدای این مقام می‌کند، آیا بی اطلاع از شرایط کاری است، که دواطلب آن شده است؟
اگر بی اطلاع نیست پس باید چاره‌ای اندیشیده باشد. اگر واقعا موانعی پیش می‌آید یا دولت پنهانی وجود دارد باید مسئولانه، صادقانه و فداکارانه رفتار کند. اگر لازم شد با مردم شفاف حرف بزند.
از طرفی در تمام دنیا حتی آمریکا که مهد دموکراسی و مدعی کامل‌ترین دموکراسی است، روسای جمهور از موانعی که کنگره یا سنا یا بازیگرانی ناپیدا در راه انجام برنامه‌هایشان پیش می‌آورند، گله می کنند.
باید بپذیریم که ما به لحاظ فرهنگی و اجتماعی راه دارازی برای استقرار نظامی مردم سالارانه مبتنی بر چارچوب‌های عقل و شرع داریم. از طرفی اقتصاد و فضای سیاسی کشور نیز دچار عقب ماندگی‌‎های زیادی است. هرگز نمی توانیم یک شبه این مسائل را حل کنیم همانطور که فرافکنی دردی را درمان نیست.
ما در حال یافتن نسخه‌ای تجربه نشده ای از حمکرانی هستیم که برپایه خداباوری و اخلاق محوری است.
بدیهی است با نبود امام معصوم در راس نظام و فقدان مباحث تئوریک جامع و مانع دچار نوعی سر درگمی شویم.
جمهوری اسلامی با مقبولیت بیش از 98 درصدی روی کارآمد اما قانون اساسی و اصلاحیه آن چنین مقبولیتی را بدست نیاوردند. گرچه حایز یکی از بالاترین آرای مثبت مردمی در جهان است.
امروز انقلاب و جمهوری اسلامی نسلی پرورش داده که امیداست بتوانند گام های بعدی را بردارند. اما باید آن‌قدر پخته وهوشمند شده باشند که بدانند همه مردم ما مسلمان نیستند، همه انقلابی نیستند؛ ولی تقربیاً همگی مردم ایران انسان‌هایی شریف، اهل محبت، وطن دوست و مشارکت جو هستند.
این سرمایه ملی ارزشمند ماست که می تواند به کار گرفته شود. اسلام نیز آزادی عقیده و عمل را برای تمامی افراد تحت حکومت اسلامی به رسمیت می شناسد.
البته به حکم عقل و شرع حد آزادی، آزادی است. یعنی همه آزادند هرکاری انجام دهند. مشروط به این که متعرض آزادی دیگران نشوند.
بنابراین آینده ایران عزیز ما روشن، جذاب و بسیارارزشمند خواهد بود. تمدنی بزرگ و نوآورانه که مردم جهان را مجذوب خود خواهد کرد. بی جهت نیست که امید ما اتصال این حکومت جمهوری اسلامی به ظهور منجی عالم است.
در این میان از رئیس جمهور حرف های شنیده می شود که برخی را نمی‌تواند هضم کرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است