قطعات خودرو

گردهمایی بیتل سواران در تهران برگزار شد + عکس

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، روز پنجشنبه هفته گذشته جمعی از بیتل سواران در گردهمایی در تهران کنار هم جمع شده و خودرو جذاب و دوستداشتنی خود را به نمایش عموم درآورند.

مدل‌های مختلفی از بیتل در این همایش شرکت نموده و مسیر رفت و برگشت تا پیست دیزل را در کنار هم طی کردند. نکته جذاب این خودرو رنگ‌های جالب و طراحی دوست‌داشتنی آن است که در فضای خشک شهری و در میان خیابان‌های پر از خودروهای سفید و خاکستری طراوات ایجاد می‌کند.

فولکس‌واگن بیتل، که در ایران با نام فولکس قورباغه‌ای معروف است و گاهی به عنوان فولکس سوسکی یا فولکس کفش‌دوزکی نیز شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین خودروهای جهان است که توسط شرکت فولکس‌واگن تولید شده است.

هدف اصلی از طراحی بیتل ارائه یک خودروی اقتصادی و قابل دسترس برای عموم مردم بود. این خودرو در سال ۱۹۳۸ به عنوان فولکس‌واگن تیپ یک روانه بازار شد و تا سال ۱۹۹۴ تولید آن ادامه داشت. در این سال، با طراحی مدرن‌تر، نیو بیتل (بیتل جدید) معرفی شد که البته همان جذابیت بیتل اصلی را نداشت.

 

تور خودروهای فولکس واگن بیتل

 

این خودرو در طول دوره تولید طولانی خود با تجهیزات و موتورهای متنوعی ارائه شد و حتی مدل‌های سفارشی متعددی نیز از آن تولید گردید. طراحی بیتل که به عنوان محبوب‌ترین طراحی خودرو شناخته می‌شود، بیش از چهار دهه بدون تغییر باقی ماند. این خودرو توسط فردیناند پورشه به‌عنوان یک خودروی اقتصادی برای مردم آلمان پس از جنگ جهانی دوم طراحی شد.

ریشه فولکس‌واگن بیتل به دهه ۳۰ میلادی و به دستور آدولف هیتلر برمی‌گردد. اما شهرت جهانی این خودرو در دهه ۵۰ رو به اوج گذاشت و به‌عنوان یک خودروی اقتصادی و قابل اعتماد شناخته شد. بیتل در بسیاری از موارد به عنوان معادل فورد مدل T در دهه ۵۰ میلادی دیده می‌شد. طراحی ساده و رویکرد تولید این خودرو به مرور زمان مورد تحسین مردم قرار گرفت و با فروش میلیون‌ها نسخه در سراسر دنیا، بیتل به شهرتی چشمگیر رسید. تا سال ۲۰۰۳ که تولید بیتل پایان یافت، بیش از ۲۱ میلیون دستگاه از آن فروخته شد. موفقیت بیتل به‌قدری بود که بسیاری از خودروسازان را وادار به بازنگری در استراتژی‌های خودروهای کوچک خود و حتی تقلید از فرمول بیتل کرد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است