قطعات خودرو

گروه سوم ماده 95 همچنان معاف از نصب پایانه فروشگاهی

اتاق اصناف ایران با ابلاغ دستورالعمل اجرایی مصوبه هیئت وزیران اعلام کرده است تمامی فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی که مشمول قانون مالیات ارزش افزوده هستند باید با مراجعه به سامانه مودیان برای نصب پایانه فروشگاهی و صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام کنند.

این دستور العمل اشعار دارد که مودیان مزبور در سال 1400 باید برابر آن عمل کنند.

به گزارش « قطعات خودرو» رئیس اتاق اصناف تهران با ارسال رونوشت تصویب نامه هیئت وزیران از همه اتحادیه‌های صنفی خواسته است دستورالعمل فوق را به اطلاع اعضای خود برسانند.

صلواتیان مشاور مالیاتی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران ضمن تایید این خبر به خبرنگار « قطعات خودرو» گفت: اتاق اصناف ایران در حال رایزنی با مسئولان سازمان مالیاتی کشور برای افزایش سقف معافیت از اعلام حساب بانکی درآمد برای واحد‌های خرده فروشی از سه میلیارد تومان به پنج میلیارد تومان است. چراکه با افزایش قیمت‌ها عملا بدون آنکه تعداد اقلام فروخته شده افزایش یابد، حجم تراکنش‌ها بالاتر رفته است.

یادآور می‌شود محمد مسیحی، معاون درآمد‌های مالیاتی با ابلاغ بخش‌نامه‌ای از ممیزین مالیاتی خواسته است در خصوص تراکنش‌های مالی کمتر از پنج میلیارد تومان مربوط به سال 1394 که مورد رسیدگی قرار نگرفته‌اند، اقدام به اخذ حساب‌های بانکی نکنند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است