قطعات خودرو

138 میلیون یورو صرفه جویی ارزی در ایران خودرو

ایسنا: بنابراعلام فرشاد مقیمی طی 8 ماه نخست سال جاری در نتیجه فعالیت و پژوهش های بخش‌های تحقیق، توسعه و نوآوری گروه صنعتی ایران خودرو و همکاری با متخصصان داخلی،شرکت‌های دانش بنیان، صنایع دفاعی، جهاد خود کفایی سپاه و پتروشیمی ها توانستیم برخی مواد اولیه و قطعات را داخلی سازی کنیم که تاکنون موجب خروج 138 میلیون یورو از کشور شده است.

مقیمی برنامه ایران خودرو را تلاش مستمر و جدی در نهضت داخلی سازی دانست و افزود: اگر تحریم و فشارهای حاصل از آن اتفاق ناخوشایندی است اما موجب حرکت رو به جلو و دستاوردهای ارزشمندی شده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو  با بیان اینکه به‌زودی اتفاقات خوبی در ایران‌خودرو روی خواهد داد که ذی‌نفعان مجموعه از آن بهره‌مند خواهند شد، گفت: برای بهبود عملکرد قوای محرکه و کاهش مصرف سوخت خودروها مطابق با منویات مقام معظم رهبری، اقدامات موثری انجام داده‌ایم. همچنین بهره‌برداری از خط تولید گیربکس شش‌سرعته به زودی رخ خواهد داد.

وی افزود: راناپلاس نخستین محصولی خواهد بود که به این گیربکس مجهز خواهد شد. طراحی موتور سه‌سیلندر و ارتقای موتور TU۵ نیز در راستای کاهش مصرف سوخت در دستور کار قرار دارد.

همچنین لازم به ذکر است که پیش‌تر کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با بیان اینکه در راستای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محصولات، مطابق با نقشه راه شرکت موتورهای جاری ایران خودرو، تولید موتور سه‌استوانه و عرضه خودرو با گیربکس های جدید در دستور کار قرار گرفته است، اعلام کرد: توسعه گیربکس یکی از برنامه‌های توسعه‌ای این خودروسازی خواهد بود. هم‌چنین رانا با گیربکس شش دنده نیز امسال به بازار خواهد آمد و در پی آن، نقشه راه گیربکس نیمه‌اتوماتیک AMT را داریم که تا آخر سال نمونه اولیه آن تولید خواهد شد.

وی افزود: دناپلاس توربو با گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک و موتور EF7TC نیز که اوایل سال جاری تولید شد، به زودی به گیربکس شش سرعته دستی نیز مجهز خواهد شد. تا آخر امسال  نیز 207 را هم با گیربکس شش سرعته اتوماتیک تولید خواهیم کرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است