• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=2696

خانه » ۵ اولویت نوید حبیبی

  • عبدالعلی مجد
  • 6 اسفند 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=2696

5 اولویت نوید حبیبی

دکتر نوید حبیبی مدیرعامل شرکت دایاریتون تسمه، نماینده رسمی تسمه دایکو ایتالیا و باندو ژاپن در ایران، یکی از اعضای هیئت مدیره و سهام دار گروه حبیبی و کارخانه تولیدی اطلس تسمه در گفت وگو با «قطعات خودرو» پنج اولویت مد نظرش را در صورت ورود به هیئت مدیره اتحادیه اعلام کرد.

  • اول: چاره اندیشی برای معضل فیک و کالاهای بی کیفیت در صنف
  • دوم: برقراری ارتباط موثر با دستگاه‌های بالا دستی تصمیم گیرنده و مجریان امور که مستقیماً روی کسب وکار اعضای صنف اثرگذاراست. مثل وزارت صمت، دارایی، سازمان استاندارد، گمرک، تعزیرات، اتاق اصناف، مجلس و…
  • سوم: ایجاد زیرساخت های ارتباطی و IT برای داشتن دیتابیس کامل و روزآمد از اعضاء، ارتباط مستمر، تعاملی و سریع با اعضاء و مصرف کنندگان
  • چهارم: روزآمد کردن ساختار داخلی اتحادیه، فرآیندهای عملکردی، باز تعریف شرح وظایف کارکنان و نحوه نظارت برفعالیت ها و افزایش بهره وری
  • پنجم: تبدیل اتحادیه تهران به هاب کشوری اتحادیه ها و تشکل های خودرویی

افراد فاقد پروانه کسب

به نظر نوید حبیبی وجود تعداد قابل توجهی واحد صنفی فاقد پروانه کسب، افرادی که بی رد و نشان کار می کنند. صنف را دچار آشفتگی و فروغلطیدن در مسائلی چون اجناس تقلبی و بی کیفیت کرده است.
وی انتظار دارد با برنامه ریزی و جدیت بتوان طی یک دوره سه ماهه حداقل واحدهای کسبی بدون پروانه را شناسایی و تعیین تکلیف کرد.

انطباق پذیری، مبداء شروع تغییر

نوید حبیبی می‌گوید: اغلب اتحادیه ها دچار فرسودگی و عقب ماندگی هستند. اتحادیه به عنوان یک سازمان عمومی دارای جنبه حاکمیتی و جنبه مردمی است. به نوعی بین بخشی و مردم نهاد هستند که وظایف مشخص حاکمیتی نیز دارند. این مسئله بر اهمیّت و امکان تاثیر گذاری اتحادیه ها در تسهیل شرایط کسب وکار اعضا و بهبود فضای کاری صنوف گواهی می‌دهد. اما اگر بروز نباشیم نمی‌توانیم زبان مشترک با دولتی ها و حتی اعضای جوانتر صنف داشته باشیم.

تجارت ناعادلانه

حبیبی اذعان می‌کند صنف دچار بی عدالتی است. کسانی که شناخته شده، دارای مدارک قانونی و شفاف هستند. باید همه دستورالعمل‌ها و الزامات قانونی را رعایت کنند. مالیات کامل بپردازند. اما کسانی که غیر قانونی، بدون شناسنامه کسبی، دارای نشانی های کوتاه مدت و در سایه هستند؛ حتی به فرض این که کار خلافی در کسب هم انجام ندهد به دلیل نپرداختن بسیاری از هزینه‌ها، آستانه سود بالاتری دارند. گفتنی است این افراد مدخل ورود فساد در صنف و کسب درآمدهای نامشروع و نامتعارف هستند.

تغییر در نحوه کار هیئت مدیره

اعضای فعلی هیئت مدیره و کسانی که قبلاً در هیئت مدیره بوده‌اند. روشی اتخاذ کرده اند که تقریباً تمامی اعضای هیئت مدیره در تمام روزهای هفته باید ساعات زیادی را در اتحادیه حضور فیزیکی داشته باشند. چند نفری از ایشان از آغاز کار اتحادیه و تا ساعاتی پس از اتمام کار اتحادیه در اتحادیه حضور دارند. ضمن آن که ما از این افراد به خاطر زحماتشان تشکر می کنیم اما واقعا این روش نمی‌تواند ادامه یابد. عضو هیئت مدیره اتحادیه باید کسب وکار شخصی خود را کاملاً حفظ کند.این توصیه نه فقط برای حفظ دست‌آوردهای کسبی که برای اطلاع از وضعیت بازار مفید است.
به بیان دیگر عضو هیئت مدیره اتحادیه نباید از کف بازار بی خبر باشد. اداره اتحادیه توسط هیئت مدیره با تقسیم کار و تشکیل جلسات با دستور جلسه مشخص و از پیش اعلام شده مفید خواهد بود. کمک گرفتن از تمامی اعضای اتحادیه خصوصاً کسانی قبلاً در هیئت مدیره بوده اند یا نامزدهای انتخابات، نخبگان رسته‌ها، افراد پیش‌کسوت، تاجران و کسبه فعال و موفق الزامی و غیر قابل انکار است. این همکاری به توان فکری و عملیاتی اتحادیه می افزاید.

هیئت مدیره آینده

نوید حبیبی عضو گروه تحول و ارتقاء است. دراین گروه قریب 20 نامزد عضویت در هیئت مدیره اتحادیه و چندین نفر از بزرگان صنف حضور دارند. ایشان طی جلسات بسیار پرمحتوا و مفید به احصاء مشکلات صنف پرداخته‌اند. برای خروج از این مسائل، مشکلات و معضلات چاره اندیشی و هم‌فکری کرده‌اند. رسالت‌ها و چارچوب‌هایی برای نحوه عملکردها و منشور اخلاقی گروه را تدوین کرده‌اند. برنامه‌هایی نیز برای ایجاد تحول و ارتقاء جایگاه صنف و تسهیل فضای کسب وکار صنف طراحی کرده‌اند. اعضای گروه هم پیمان شدند تا پس از انتخابات، صرف نظر از نتیجه در خدمت اتحادیه، هیئت مدیره منتخب، همکاران و اعضای صنف باشند تا براساس آنچه خرد جمعی حکم می کند؛ به صنف کمک کنند.
حبیبی می‌گوید: من معتقدم بهترین نتیجه انتخابات زمانی بدست می‌آید که حضور حداکثری اعضای اتحادیه را پای صندوق رای داشته باشیم. مشارکت اعضای محترم حتماً بهترین نتیجه و پی‌آمدها را خواهد داشت. ادامه مشارکت و همراهی ایشان نیز هیئت مدیره را پرتوان، با نشاط و مصمم خواهد کرد.

  • اتحادیه لوازم یدکی تهران, انتخابات هیئت مدیره, بازار لوازم یدکی, پروانه کسب, حبیبی, صنف لوازم یدکی
قبلیقبلاقلام مرحله نخست تحت الزام شناسه کالا
بعدیتولید کننده،کاسب خوشنام؛ دلخور از ضعف‌ها و ساده انگاریبعدی

شورولت شِوِل، داستان یک سفینه بزرگ و راحت آمریکایی

مرتضی مهدوی 09 تیر 1401

گسترش تسلط چری بر بازار روسیه با عرضه کراس اوور اومودا C5

مرتضی مهدوی 11 تیر 1401

مرحله نخست طرح جهش کیفیت ایران‌خودرو در حوزه موتور و گیربکس

حسین پورمحمد 08 تیر 1401

قطعه سازان: قیمت گذاری خودرو با عرضه در بورس شفاف می‌شود

حسین پورمحمد 05 تیر 1401

شرکت سوئدی آینراید به دنبال عرضه کامیون‌های خودران است

محمدامین الهی 10 تیر 1401

عملکرد ناوگان خودرو‌های سنگین، ملاک سهمیه بندی سوخت است

علی محمد اخوان 06 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن