قطعات خودرو

جایگاه اتحادیه در تصمیم سازی ها

حبیبی: جایگاه اتحادیه را در نهادهای تصمیم‌ساز محکم کنیم

نوید حبیبی بیستمین سخنران جلسه اظهار داشت: پدرم حاج محمود حبیبی بنیانگذار گروه صنعتی حبیبی است و من در رسته واردات و عرضه تسمه مشغول به فعالیت هستم. از سال ۸۶ وارد بازار شدم و‌ دارای مدرک لیسانس مهندسی کامپیوتر، فوق لیسانس مهندسی ای.تی از دانشگاه امیرکبیر و دکتری حرفه‌ای کسب و کار از دانشگاه شهید بهشتی هستم.

مهم برادشتن گاه های مثبت است

وی بیان‌ داشت: خوشحالم که یک سال در کنار پیشکسوتان حضور داشتم وحالا که به مرحله انتخاب رسیده‌ایم،  باید تمامی دوستان کمک کنند که آن هفت نفری که وارد اتحادیه می‌شوند بتوانند گام مثبتی برای یکی از بزرگ‌ترین صنف‌های کشور بردارند.

نگاه همه جانبه نگر و یکسان به رسته ها

حبیبی خاطرنشان کرد: زمانی که وارد اتحادیه شویم دیگر بحث رسته‌های خاصی مطرح نیست. اتحادیه باید به کلیه رسته‌ها خدمات دهد.

البته انتظارات رسته‌ها مشترکات زیادی دارد، باید توجه یکسانی به تمامی‌ رسته‌ها داشت.‌ درحال حاضرقابل پیش بینی نبودن اقتصاد و تصمیماتی که برای ما اتخاذ می‌شود، یکی از بزرگترین مشکلات اتحادیه است.

مشارکت در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها

وظیفه خود دانستم که دراین دوره انتخابات حضورداشته باشم تا بتوانم در زمینه تصمیماتی که برای صنف‌مان اتخاذ می‌شود؛ مشارکت داشته باشم. ما در کف بازار حضور داریم، با پوست و گوشت خود با مشکلات صنف آشنا هستیم. اتحادیه باید حضور پررنگ‌تری در نهادهای تصمیم‌سازداشته باشد؛

زیرا در بدنه کارشناسی نهادهای حاکمیتی ظرفیت لازم برای واکاوی مسائل صنوف و ارائه راه حل مناسب وجود ندارد با این حال براساس مسئولیتی که دارند و بدون حضور موثر نمایندگان صنوف تصمیم گیری می کنند.

کم کاری اصناف

شاید باید بخشی ازاین وضعیت را ناشی از کم کاری اتحادیه ها و خصوصا اتاق های اصناف بدانیم اما منصفانه تر این است که توجه کنیم به ساختارها و فرآیندها که ضعف و نقص جدی ندارند و مردم سالارانه شکل نگرفته اند. بنابراین مسئولیت مهم دیگری در اصلاح قوانین و سازو کار ارتباط بین اصناف با حاکمیت بر عهده ماست. بخش خصوصی می‌تواند به تصمیم گیری این نهادها کمک کند.

من به عنوان اولین گام تلاش می‌کنم جایگاه اتحادیه را در نهادهای تصمیم‌سازمحکم کنم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است