قطعات خودرو

آزادسازی قیمت خودرو ضروری است؟

قیمت خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو، شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که حتی زمزمه افزایش قیمت ها می تواند باعث آشفتگی بازار شود. اما بسته به جایگاه محصول و تاثیر آن برای آینده بازار، آیا لازم است قیمت خودرو آزاد شود؟

 

حجم تولید خودرو کاهش یافته است. مجموع زیان دو خودروساز بزرگ کشور افزایش یافته است.
به عبارت دیگر با توجه به میزان انرژی و زمان صرف شده در صنعت خودروسازی، تولید نه تنها سودآور نیست، بلکه زیان آور است.

 

افزایش رقابت، هجوم پول و بازیگران جدید، علاوه بر افزایش سهم بازار تولیدکنندگان و غرفه داران، باعث افزایش توزیع و گردش مالی می شود. این افزایش ها و ترس از اشباع منجر به خلاقیت، نوآوری و ایجاد راه های جدید برای محافظت از بازار و القای اعتماد مشتری می شود.

 

اینها نشانه های کوچکی از اقتصاد باز و رقابتی است. اقتصادی که دولت کمترین دخالت را در آن دارد و از سوی دیگر به عنوان ناظر و قاضی بر فعالیت همه شرکت کنندگان نظارت می کند تا کسی زیر میز بازی نکند. به همین دلیل، ساختارها و چارچوب ها مشخص است. فعالان می دانند در چه فضا و شرایطی هستند. آنها می دانند با در نظر گرفتن برنامه ها و اهداف شرکت، کجا ایستاده اند و چگونه باید رفتار کنند. در این فضا می دانند چه برنامه ای برای افزایش سهم، ضریب نفوذ و جلوگیری از نزول جایگاه خود دنبال کنند. چه محصولی و با چه کیفیتی تولید کنند؟

 

به عبارت ساده، آنها به مشتریان و مشتریان برای محافظت، بقا و بهره مندی از کل خدمت می کنند. خودروسازان نیز با استفاده از همین رویکرد مشغول تولید و ایمنی چنین سیستم هایی هستند.

 

 

به همین دلیل صرف نظر از اینکه زیان چگونه و کجا جمع آوری و تولید و پرداخت می شود، همچنان بر قیمت تکلیفی اصرار دارد. سیستمی که تا به امروز برای 200 خودروساز هزینه دارد. اما شرایط به گونه ای بود که مشکل چندان به مردم سرایت نکرد. زیرا در ظاهر این تصمیم برای آنها خوب است.

 

قیمت گذاری دستوری فقط برای رانت داران و سیستم کارگزاری سود دارد و مخفیانه این ضرر را از جیب مردم پرداخت کردند. این اجاره ها به وضعیت فعلی بازار خودرو منجر شده است. بازاری که مصرف کنندگان واقعی نمی توانند خرید کنند.

 

اما با آزادسازی قیمت ها، شرکت های تولیدی بر اساس شرایط بازار و نگاه به رقبا و محصولات مشابه حرکت می کنند.
همچنین لازم به ذکر است که برخلاف آنچه سیستم قیمت گذاری می گوید و معتقد است، قیمت اصلی همان قیمت بازار است. بازار امروز با تصمیمات و راهکارهای اقتصادی دولت محقق شده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *