قطعات خودرو

عوامل موثر در افت قیمت و افزایش عرضه لاستیک

لاستیک

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پرشین خودرو، با توجه به حجم زیاد خودروها در کشور و نیاز به تعمیر و نگهداری، بازار لوازم یدکی خودرو به ویژه لاستیک یکی از بازارهای بزرگ و ضروری کشور محسوب می شود. این بازار همیشه در حال رشد و تقاضای بالایی است.
لاستیک خودرو یکی از قطعات مصرفی خودرو است که دارای تاریخ انقضا و عمر مفید بوده و پس از مدتی چاره ای جز تعویض آن باقی نمی ماند. تجهیزات موجود در بازار نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کند و هر نوع مشکل و مانعی در تولید و عرضه این محصول اقتصادی حتی سیاسی و اجتماعی خواهد داشت.

 

اما همانند بازار خودرو، با شروع دور دوم تحریم های این محصول و افزایش قیمت ارز، بازار با تغییرات قیمت و عرضه مواجه شد و به همین دلیل امسال صف خریداران به وجود آمد. وضعیتی که منجر به تصمیم این وزارتخانه شد بخش قابل توجهی از محصولات تولیدکنندگان تایر از طریق پلتفرم ها و سایت های رسمی برای فروش در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

 

 

اکنون تقریباً از اواخر سال گذشته این جریان فروش با اجرای طرح فروش اینترنتی در قالب نرخ دولتی ادامه یافته و نشان می دهد که این روند تأثیر بسزایی در عرضه و توزیع دقیق داشته است. شفافیت در توزیع و عرضه، بنابراین به گفته فعالان بازار، جریان بازار تایر به سمت وضعیت عادی و کاهش قیمت‌ها روز به روز پیش می‌رود.

 

در همین راستا محمدرضا ال سارا، رئیس اتحادیه تایر فروشان تهران به بررسی وضعیت لاستیک در بازار می پردازد بر قیمت لاستیک در بازار آزاد تاکید کرد. به شدت کاهش یافته است. و عطش مردم پس از خرید فروکش کرد.

 

وی در عین حال سامانه وزارت ایمنی را در نحوه تهیه لاستیک و تحویل آن با قیمت ثابت در سامانه مؤثر دانست و معتقد بود که با توجه به شبکه آنلاین لاستیک های دولتی و ایجاد رقابت. ، قیمت به سرعت در حال کاهش است و بنابراین نگرانی برای تامین لاستیک. هیچ قیمت ثابتی برای مشتریان وجود ندارد.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان تایر تهران پنچری روغن فیلتر ادامه داد: با توجه به نقش مهم توزیع و عرضه لاستیک در بازار، بازار تایر در ماه‌های آینده با افزایش عرضه شاهد کاهش قیمت‌های بیشتری خواهد بود و من پیش‌بینی می‌کردم که باشد.

 

ال سارا در عین حال با اشاره به اینکه انتشار قیمت لاستیک کارخانه به صورت رسمی اعلام نشده است، اما در عین حال آزاد شدن قیمت لاستیک بر قیمت چرم در بازار تاثیر دارد و معتقد است که در افتتاحیه از نظر قیمت، رقابت بین تولیدکنندگان برای حضور در بازار رو به افزایش است و شاهد نتایج خوب آنها در بازار خواهیم بود.

 

اظهارات رئیس اتحادیه تایر فروشان در حالی که اخباری مبنی بر تورم و کاهش قیمت ها در بازار شنیده می شود، رئیس اتحادیه تایر ایران این روند را دلیل افزایش تولید می داند. و سازندگان لاستیک گفتند عرضه، یک انتظار کوتاه مدت، به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا لاستیک های زیر قیمت مصوب را خریداری کنند.

 

پیش بینی شرایط بازار این است که در پاییز امسال تایرسازان با گرفتن مجوز افزایش 20 درصدی قیمت تایر توانستند تولید خود را افزایش دهند به طوری که طبق آخرین آمار حدود 14 میلیون حلقه لاستیک تولید کردند. هشت ماهه اول سال. این نشان می دهد که تولید با رشد متوسط ​​و کاهش مالیات واردات لاستیک از 32 به 10 درصد مواجه شده است، صادرات لاستیک نیز از دسترسی کافی برخوردار است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *