قطعات خودرو

آزاد سازی یا واقعی سازی قیمت خودرو؟!

به گزارش « قطعات خودرو » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص آزادسازی قیمت خودرو، گفت: اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا می توان برخی از خودروها را از قیمت گذاری دستوری خارج کرد یا خیر.

رئیس شورای رقابت ادامه داد:شاید خودروهای شرکت های بزرگ که خودروهایی مشابه خودروسازان دیگر تولید می کنند را از سیستم قیمت گذاری خارج کنیم البته این موضوع در دست بررسی است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ممکن است قرعه کشی حذف شود، گفت: تا زمانی که تولید به اندازه مصرف و تقاضا نباشد، قرعه کشی  انجام می شود اما ممکن است تولید برخی خودروها با تقاضا یا قیمت ها یکی باشد، آن زمان قرعه کشی دیگر معنا ندارد. اکنون که میزان تولید برخی از خودروها با تقاضا برابری ندارد قرعه کشی یکی از عادلانه ترین راه هاست. 

او در ادامه بیان کرد : هر خودرویی که در بازار رقیب داشته باشد از سیستم قیمت گذاری خارج می شود، اکنون کرمان موتور، گروه بهمن، مدیران خودرو و برخی دیگر خودرو تولید می کنند، اگر  خودروهایی که این خودروسازها تولید می کنند با خودروهای ایران خودرو و سایپا در یک کلاس قیمت باشند، چون می توانند رقابت کنند ممکن است از دستورالعمل قیمتی خارج شوند. 

شیوا در خصوص خبری مبنی بر نهادهای تنظیم گر گفت: برخی در رابطه با نهادهای تنظیم گر صحبت می کنند که باید گفت بر اساس ماده ۵۹ مسئول  نهادهای تنظیم گر شورای رقابت است و هیچ دستگاه دیگری نمی تواند وارد آن شود. شورای رقابت اگر تشخیص داد که یک بازاری احتیاج به نهاد تنظیم گر دارد، یا برای شرکتی تشخیص داده شد که نهاد تنظیم گر باید تشکیل شود؛ برنامه ریزی آن باید در شورای رقابت صورت گیرد. 

ناگفته نماند که گفته رضا شیوا در مورد یک شرکت بی معناست و شورای رقابت اصولا مسئول قیمت گذاری محصولات و تنظیم گر قیمت در بازار است. این اشتباه شورای رقابت را متهم به سخت‌گیری در مورد دو خودروساز بزرگ کشور کرده است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است