قطعات خودرو

رنو مگان الکتریکی، گام نهایی برای تسخیر بازار

آمارفروش رنو زویی حیرت همگانی را برانگیخت و عنوان پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی را برای رنو به ارمغان آورد.

فروش بیش از 84 هزار دستگاه از ژانویه تا نوامبر 2020 یعنی طی 11 ماه گذشته رکوردی است که رنو توانسته در قاره سبز بدست آورد

رنو زویی در بسیاری از کشورهای اروپایی توانسته پرفروش‌ترین خودرویی الکتریکی شود و فاصله زیادی را در آمار فروش با رقبا ایجاد کند. تقاضای زیاد برای خرید این خودروی الکتریکی سوپر مینی باعث شده تا رنو زویی به عنوان پرفروش ترین خودروی الکتریکی سال 2020 در اروپا شناخته شود.

از زمان آغاز تولید رنو زویی الکتریکی در سال 2012، این خودروساز فرانسوی توانسته بیش از 268 هزار دستگاه از آن را در سراسر اروپا به فروش برساند.

مقاله‌های مرتبط:

مشخصات فنی رنو زویی

رنو زویی دارای دو تیپ ZE 40 و ZE50 است. نسخه پایه ZE 40 به یک بسته باتری 41 کیلووات ساعتی مجهز است که وظیفه تامین انرژی موتور الکتریکی این خودرو را بر عهده دارد. موتور الکتریکی نصب شده برای رنو زویی قادر به تولید بیشینه قدرتی بین 75 تا 90 اسب بخار است. این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت در حدود 400 کیلومتر تحت سیکل NEDC است.

نسخه قدرتمندتر ZE 50 رنو زویی به یک بسته باتری 52 کیلووات ساعتی مجهز شده است. موتور الکتریکی نصب شده برای این نسخه قادر به تولید بیشینه قدرت 135 اسب بخار است. این نسخه رنو زویی در حالت شارژ کامل باتری‌ها قادر است بیشینه مسافت 395 کیلومتر را تحت سیکل WLTP طی کند. همچنین از ساختار شارژ سریع 50 کیلوواتی نیز پشتیبانی می کند.

استقبال زیاد از ون رنو کانگو Z.E

علاوه بر فروش خیره کننده زویی در بازار اروپا، یک سوم ون های الکتریکی فروخته شده در ابزار اروپا نیز رنو کانگو Z.E هستند. بدین ترتیب رنو با این محصول موفق شده عنوان پرفروش ترین خودروی تجاری الکتریکی سبک در بازار اروپا را نیز کسب کند؛ در سال پیش رنو موفق به فروش 8 هزار و 498 دستگاه رنو کانگو Z.E شده است. از 10 سال پیش که رنو کانگو Z.E به بازار اروپا عرضه شد تا به امروز، بیش از 57 هزار و 595 دستگاه از آن را به فروش رسیده است.

علاوه بر زویی و کانگو Z.E، سبد محصولات الکتریکی رنو شامل خودروی سوپر مینی توییزی و ون مستر Z.E بوده که دارای ظرفیت باربری تا حداکثر 3.5 تن با در نظر گرفتن وزن خودرو است.

محصولات الکتریکی آینده رنو

رنو قصد دارد که در سال 2021 خودروی الکتریکی هاچ بک کامکت جدیدی را معرفی کند که پیش نمایش و مدل مفهومی آن، رنو مگان eVision کانسپت است و مدتی پیش رونمایی شد. رنو با معرفی این هاچ بک الکتریکی قصد دارد تا رقابت تمام عیاری را با فولکس واگن ID.3 آغاز کند.

این خودرو روی پلتفرم CMF-EV رنو- نیسان توسعه یافته که ساختار مشترکی با نیسان آریا دارد. رنو مگان eVision مفهومی به یک موتور الکتریکی مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 217 اسب بخار و گشتاور آنی 300 نیوتن متر را دارد. تامین انرژی این موتور الکتریکیتوسط یک بسته باتری 60 کیلووات ساعتی است که از ساختار شارژ سریع 130 کیلوواتی نیز پشتیبانی می کند. رنو مگان eVision کانسپت قادراست طی 8 ثانیه به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است