قطعات خودرو

زمزمه‌های برگزار نشدن انتخابات

چند روزی است با انتشار یک فایل ویدئویی توسط باشگاه خبرنگاران جوان، گمانه‌هایی مبنی بر احتمال به تعویق افتادن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در 28 خردادماه 1400 سرِ زبان‌ها افتاده و فضای مجازی را پر کرده است. یکی از دلایل اصلی فراگیر شدن چنین احتمالی در فضای جامعه، ارجاع به سخنانی است که رییس جمهور روحانی در جلسه هیئت دولت بیان کرده و نیز شرایط اسفناک کشور در میزان مبتلایان به ویروس کووید 19 و آمار فوتی‌ها در کشور است که برگزاری انتخابات را نیازمند حضور شهروندان پای صندوق رای می‌داند و بدیهی است در چنین شرایطی که تنها راه نسبتا موثر برای مبتلا نشدن به کرونا، ماندن در خانه و دوری از اجتماعات است، برگزاری انتخابات نیازمند فراهم کردن شرایط ویژه خواهد بود.

البته عده‌ای می‌گویند بر بستر آنلاین می‌توان انتخابات را برگزار کرد اما همه می‌دانیم به دلیل سرعت پایین اینترنت در کشور و فراهم نبودن زیرساخت‌ها در کشور، این کار تقریبا ناممکن یا بسیار دشوار خواهد بود و در صورت اصرار بر آن با اما و اگر‌های فراوانی همراه خواهد بود. بر همین منوال، با رویکردی مشابه زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که با تلاش و پیگیری برخی از اعضای صنف که به دنبال تعویق انتخابات اتحادیه لوازم یدکی و ماشین‌آلات بودند و بدشان نمی‌آمد تا با تصویب قانون جدیدی که در حوزه اصناف و در قالب استفساریه از مجلس در حال پیگیری است، زمینه ملغی شدن طرح ممنوعیت عضویت افراد دارای سابقه دو دوره حضور در هیئت‌مدیره اتحادیه‌ها فراهم شود.

به تعویق افتادن انتخابات اتحادیه‌ها، زمان لازم را برای تصویب طرح جدید مجلس که شنیده می‌شود عده‌ای سخت در حال پیگیری آن هستند، مهیا می‌سازد و اینگونه با کنار گذاشتن قانون قبلی این انتخابات، افراد با هر سابقه‌ای که از عضویت در هیئت‌مدیره‌ها دارند، بر اساس طرح جدید احتمالی، خیال‌شان از رفع ممنوعیت عضویت‌شان آسوده می‌شود. در صورت نامشخص بودن تاریخ انتخابات اتحادیه لوازم یدکی و ماشین‌آلات تهران، هیئت‌مدیره فعلی بر مصدر امور باقی خواهد ماند.

باید منتظر ماند و دید که تلاش‌های موافقان و مخالفان این طرح بالاخره چه سرانجامی خواهد یافت.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است