قطعات خودرو

آیین نامه واردات خودرو جهت تصویب به دولت ارسال شد، مجلس پیگیر اجرایی شدن واردات

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از تعلل دولت در اجرای مصوبه واردات خودرو، اعلام کرد که پس از تصویب مجلس یک سال و نیم پیش، قانون مربوط به واردات خودرو به دولت ابلاغ شد. او در جلسه‌ای که هفته گذشته با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشت، از وضعیت پیگیری این مصوبه سؤال کرد و در پاسخ شنید که وزارت صنعت، معدن و تجارت آیین‌نامه اجرایی را آماده کرده و به دولت ارسال کرده است. بنابراین، مجلس باید منتظر خروجی این آیین‌نامه باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود که در جلسه با وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیان کردند که به‌طور همزمان با محدودیت‌های ارزی، اعلام شده‌ است که ثبت سفارشات برای واردات انجام شود. او همچنین اظهار داشت که زمان تصویب قانون، نظر او این بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌طور کلی هیچ محدودیتی برای واردات تعیین نکند و فقط به نظام تعرفه اقدام کند؛ زیرا نظام تعرفه، منبع درآمدی مهم برای دولت است. او بیان کرد که طبق قانون، محدودیتی برای واردات خودرو وجود ندارد و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند بدون محدودیت واردات خودرو انجام دهند.

همچنین، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد که مصوبه واردات خودرو کلی بوده و بحث خودروهای نو و دست‌دوم در آن مطرح نبود. او افزود که واردات خودرو به دو صورت جداگانه انجام شده است، یکی به صورت نو و دیگری به صورت دست‌دوم. این طرح دوفوریتی، طرحی بوده که دولت به آن علاقه‌مند بود و مجلس آن را پیگیری کرده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *