قطعات خودرو

ابرچالش‌های صنعت تولید

مشکلات ادواری تولید این است که ابتدا باید همه نهادها و سازمان‌های سیاست‌گذار تنظیم‌گر، ناظر و کنترل‌کننده را در مسیر توسعه صنعت و رقابت‌پذیرشدن آن هدایت کرده و یک برنامه عقلانی مبتنی بر عقلانیت اقتصادی طراحی و اجرا شود. به‌علاوه اینکه ضوابط دست‌وپاگیر و مزاحم بر سر راه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش تولید باید حذف یا تعلیق شوند. باید بدانیم صنعتی پویا و موفق است که دارای ارزش افزوده بیشتر باشد.

 توجه به بهبود معشیت مردم باید در درجه اول اهمیت قرار گیرد، چراکه با کاهش قدرت خرید مردم بازار داخلی تولید‌کنندگان هم تحت شعاع قرار می‌گیرد. باید به مسئله صادرات به‌طور اساسی دقت و توجه کرد و حتی بازنگری در تعرفه‌های وارداتی نیز در دستور کار قرار گیرد. باید به ضربه‌های سنگین تحریم‌ها که بر صنعت تولید وارد شد نیز اقرار کرد. با نداشتن راهبرد اساسی در تولیدات، باعث فرار سرمایه‌گذاران در بخش صنعت کشور شده‌ایم زیرا شرایط برابر و امکان رقابت در کشور وجود ندارد.

باید مصلحت‌ و منافع و خسارت هر تصمیمی را مرور کنیم تا به نتایج تازه دست یابیم. حمایت از تولید داخلی کلید بهبود وضعیت اقتصادی کشور است. در دنیای امروز، فناوری‌های صنعتی یک نسل به جلو رفته که به نسل چهارم صنعت معروف است، زیرا بسیاری از اتفاقات خط تولید به‌وسیله ماشین مدیریت و کنترل می‌شود.

باید در این حوزه سرمایه‌گذاری مناسب و آینده‌نگری درستی داشته باشیم. تحریم‌ها، کمبود درآمد ارزی و کاهش صادرات نیاز به مدیریت بحران توانمند دارد تا به تغییر و اصلاح قوانین قدیمی و منسوخ موجود بپردازند، زیرا توسعه کشاورزی درآمد ملی ایجاد نمی‌کند؛ فقط نیاز تغذیه‌ای جامعه را برطرف می‌کند.

تنها راه نجات کشور سرمایه‌گذاری در حوزه‌‌‌های مولد و سودآور است. باید فشار را از روی صنایع کشور برداشت تا بتوانند نفس بکشند و تولید کنند ما همیشه اعتماد به‌نفس و خودباوری لازم را داشته‌ایم. ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، تحریک نوآوری و پاسخگویی به نیازهای مصرف‌کنندگان عوامل کلیدی رشد اقتصادی بلندمدت و پایدار است، زیرا صنعت یکی از بخش‌های اساسی در توسعه ملی به حساب می‌آید.

منبع: صمت

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *