قطعات خودرو

ابلاغ قيمت ‌هاي مصوب حمل بار از سوي اتحاديه

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، حسين زندي، رئيس اتحاديه حمل و نقل کالاي درون شهري تهران با بيان اينکه شرکت هاي حمل و نقل شهري بايد فاکتور ارائه کنند، گفت: هزينه کاميون براي حمل اثايه و حمل بار به ازاي سه ساعت، ۴۵۰ هزار تومان است که در صورت افزايش زمان به ازاي هر ساعت ۱۵۰ هزار تومان به مبلغ ثابت افزوده مي شود.

 

وي با اشاره به فصل جابه جايي هاي مستاجران و افزايش حمل بار و اثاثيه طي ماه هاي جاري، گفت: هزينه کاميون براي حمل اثايه به ازايسه ساعت، ۴۵۰هزار تومان است که در صورت افزايش زمان به ازاي هر ساعت۱۵۰هزار تومان به مبلغ ثابت افزوده مي شود. هزينه دستمزد کارگر هم به ازايسه ساعت،۸۰هزار تومان در نظر گرفته شده و بعد از اين زمان به ازاي هر ساعت اضافه کار۳۰هزار تومان افزوده مي شود که معمولا براي هر جابه جايي حمل بار، تعداد سهتا چهار کارگر در نظر گرفته مي شود.

 

به گفته رئيس اتحاديه حمل و نقل کالاي درون شهري تهران، شرکت هاي حمل و نقل شهري بايد نسبت به ارائه فاکتور اقدام کنند. در اين فاکتور بايد قيمت کاميون حمل بار و دستمزد کارگر و جمع مبلغ دريافتي از صاحب بار درج شده باشد.

 

زندي درباره تکليف خسارت احتمالي حين حمل بار و اثاثيه نيز گفت: همه صاحبان شرکت هاي حمل کالا ملزم هستند در صورت بروز خسارت حمل اثاثيه کليه مبلغ خسارت که توسط کميسيون تعيين خسارات اتحاديه تعيين ميشود را به صاحب بار پرداخت کنند.

 

وي همچنين درباره تخلف برخي از شرکت هاي باربري که عليرغم قيمت توافقي براي حمل بار، مبلغ ديگري را مطالبه مي کنند نيز گفت: اين گونه شرکت ها عموما غير مجاز هستند، اما ۹۹ درصد شرکت هاي مجاز حمل، قيمت هاي شان را درست محاسبه مي کنند.

 

زندي در پاسخ به اين سوال که آيا مي توان از واحدهاي غيرمجاز به اتحاديه شکايت کرد؟ اظهار کرد: در صورت شکايت از اين واحدها، ابتدا براي آنها اخطاريه ارسال مي شود تا براي دريافت مجوز اقدام کنند و اگر اقدام نکند، پلمب خواهد شد. اما براي دريافت خسارت از اين واحدها بايد به مراجع ذيربط از جمله تعزيرات حکومتي مراجعه شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *