قطعات خودرو

از موازی‌کاری در اعزام هیات‌های تجاری به اکسپو ۲۰۲۰ جلوگیری شود

اگرچه اتاق ایران با تصمیم ستاد ملی اکسپو ۲۰۲۰ دبی مسئولیت اعزام هیات‌های تجاری به رویداد جهانی اکسپو را بر عهده دارد، اما همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری این نمایشگاه برخی شرکت‌ها هم اقدام به ثبت‌نام متقاضیان کرده‌اند.

 این در حالی است که متولی اعزام هیات‌های تجاری به اکسپو دبی، اتاق مشترک ایران و امارات تعیین شده است. این موضوع در بیانیه شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی هم تاکید شده بود. حتی حسن زمانی، مشاور وزیر و رئیس هیات‌مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در نامه‌ای به فرزانگان، رئیس اتاق مشترک ایران و امارات در چهارم مهرماه، تاکید کرده است:«با توجه به اینکه مسئولیت اعزام هیات‌های تجاری به اکسپو دبی با اتاق ایران و اجرای آن بر عهده اتاق مشترک ایران و امارات است ، ضمن هماهنگی با سازمان توسعه تجارت و بهره مندی از ظرفیت های تولید داخلی و هم افزایی با سایر تشکل های بخش خصوصی مرتبط با اقدامات بایسته معمول از روند پیشرفت کارها این شرکت را مطلع فرمایید.»

با این حال شرکت‌های متعددی در حال ثبت‌نام از متقاضیان برای اعزام هیات‌های تجاری به دبی هستند که هم‌سو با اهداف و برنامه‌های پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو دبی نیست. به همین دلیل محمدرضا کرباسی، معاون بین‌الملل اتاق ایران نسبت به عواقب نامطلوب و نارضایتی‌هایی که در میان فعالان اقتصادی به دنبال خواهد داشت هشدار داده است.  

او در نامه‌ای به علیرضا پیمان‌خاک معاون وزیر صنعت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از او خواسته تا اقدامات قانونی برای جلوگیری از موازی‌کاری در این زمینه انجام دهد.

کرباسی در نامه خود تاکید کرده سازمان توسعه تجارت برای شفاف‌سازی و روشنگری مخاطبین رویداد اکسپو در اطلاعیه‌ای مسئولیت اتاق مشترک ایران و امارات و سیاست‌های اعزام هیات‌های تجاری را به اطلاع متقاضیان رسانده و در وبسایت خود منتشر کند.

پیش از این هم فرزانگان در نامه‌ای به رئیس شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی درباره کلاه‌برداران و سواستفاده کنندگان برای اعزام هیات‌های تجاری به دبی هشدار داده بود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است