قطعات خودرو

استخراج بیت‌کوین غیرقانونی است؛ با متخلفان برخورد می‌شود

 سرهنگ علی ولیپور گودرزی در نشست خبری که در محل پلیس امنیت اقتصادی فاتب برگزار شد، گفت: پلیس امنیت اقتصادی از جدیدترین یگان‌ها در مجموعه ناجاست که وظایف متعددی را برعهده داشته و با وجود عمر کمی که داشته، اقدامات بزرگی انجام داده است.  مقابله با جرائم اقتصادی مانند زمین‌خواری، تبانی در معاملات دولتی، رصد بازارهای سرمایه، رصد بازار ارز و سکه، بازداشت بدهکاران کلان بانکی و … از جمله وظایف این پلیس است.

بیش از ۱۰۰۰ انبار در تهران شناسنامه‌دار شد

ولیپور گودرزی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از هزار انبار در تهران شناسنامه‌دار شد، گفت:  بیش از ۱۰ هزار انبار در تهران وجود دارد که ۲۰۰۰ عدد از آنها، از جمله انبارهای مهم و بزرگ محسوب می‌شوند که البته پلیس بر آنها نظارت داشته و خوشبختانه متصدیان آنان عمدتا همکاری خوبی با پلیس دارند.  اگر کالایی هم در انباری به صورت مغرضانه نگهداری شود، شامل احتکار شده و با مالک آن اقلام برخورد می‌شود.

به گفته وی، در سال گذشته و دو ماه ابتدایی سال جاری، اقدامات خوبی صورت گرفته است. ۳۲ میلیون و ۲۳۹ هزار انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال کشف و ضبط شد، بیش از ۵۰۲۰ نفر متهم در حوزه کالای قاچاق شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین ۴۰۰ دستگاه خودروی حامل توقیف و بیش از ۵۰۰۰ پرونده تشکیل شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی درباره اولویت‌های پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: ساماندهی و کنترل باراندازهای قاچاق کالا، پایش الکترونیکی و رصد محمولات جاده ای و راه‌اندازی پلیس گمرک در تهران از جمله این اولویت‌هاست.

غیرقانونی بودن استخراج رمزارزها

وی در مورد بازداشت دلالان ارز و معاملات فردایی نیز گفت: در سال گذشته بحث بازداشت دلالان ارزی را داشتیم و خوشبختانه با اقدامات انجام شده امسال این بازار به ثبات رسیده است. البته با همکاری اتحادیه مربوطه، پایش تصویری در حال انجام است و با افراد خاطی برخورد می‌شود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به موضوع خرید و فروش رمز ارزها  نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان برای انجام این معاملات باید به صرافی‌های مورد تایید و اعلام شده از سوی بانک مرکزی مراجعه کنند. وی با بیان اینکه استخراج بیت‌کوین غیرقانونی است، گفت: با افرادی که این کار را انجام دهند، برخورد می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: از ابتدای سال جاری در تهران، برای ۱۰ نفر به دلیل استخراج غیرقانونی بیت‌کوین پرونده تشکیل شده، این افراد این کار را در مزارع یا ساختمانهای مسکونی انجام می‌دادند.  شهروندان به این موضوع نیز توجه کنند که با توجه به اینکه بستر این معاملات در خارج از کشور است، ممکن است سرمایه‌گذاران در این حوزه، در مدت کوتاهی سودی کنند اما احتمال از دست رفتن مال آنها نیز بسیار بالاست.

گودرزی تضریح کرد: در همین راستا به شهروندان توصیه می‌کنیم هموطنان به دلیل عدم اشراف موجود، در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری نکرده و پولهای خود را در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند.

صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند اما تعدادی از صرافی‌ها با هماهنگی بانک مرکزی این کار را انجام می‌دهند. باید بگویم هنوز مجوزی برای معاملات ارزهای دیجیتال در کشور صادر نشده است البته ب هدفمند و قانونمند کردن این کار دنبال می‌شود.

منبع: ایسنا

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *