قطعات خودرو

امکان پذیرنبودن واردات خودروهای ایرانی به روسیه !

صادرات خودرو

واردات خودرو از هر کشوری مستلزم تأیید وزارت صنایع کشور مقصد است، ولی روس‌ها، خودروهای ایرانی را قبول ندارند.

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبار خودرو، در توافقنامه تجارت آزاد بین کشورهای اوراسیا و ایران، خودرو در فهرست کالاهای قابل‌عبور از گمرک قرار ندارد. این گزارش توسط وب‌سایت خبری gazeta.ru و به استناد از یک منبع موثق در کمیسیون اقتصادی اوراسیا (ECC) نوشته شده است.

 

در توافقنامه جدید،خودروی سواری در فهرست صادرات ترجیحی از ایران قرار ندارد و واردات خودروهای ایرانی به کشورهای اوراسیا عملا شدنی نیست.

 

کشورهای اوراسیا یک قرارداد تجارت آزاد جدید را با ایران امضا کرده و آن را جایگزین قرارداد موقتی سال ۲۰۱۹ کردند. این توافقنامه جدید به تأمین محصولات غذایی و صنعتی و همین‌طور افزایش سه برابری گردش مالی به میزان ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار در طی ۵ الی ۷ سال آینده کمک می‌کند.

 

خبر ممنوعیت واردات خودروهای ایرانی در حالی منتشر شده که یک رسانه روسی به نام Auto News of the day در گذشته گزارش داده بود که شرکت خودروسازی سایپا قصد دارد خودروهای سواری، پیکاپ، کامیون و ماشین‌های تجاری خود را وارد بازار روسیه کند. واردات این ماشین‌ها از راه بلاروس و با مشارکت شرکتی به نام Lucky Carency صورت خواهد گرفت. به نظر شما چه سرنوشتی در انتظار محصولات صادراتی سایپا نشسته است؟

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *