قطعات خودرو

بیمه دار کردن تاکسی های عمومی از طریق جایگاه‌های سوخت

تاکسی عمومی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبار خودرو، سیدکاظم عزیزی، با بیان اینکه قطع سهمیه بنزین خودروهای بدون بیمه صحت ندارد، اظهار کرد: مقرر شده است از ابتدای دی به دارندگان خودروهای بدون بیمه اطلاع‌رسانی شود و فاز اول اجرای طرح در بخش ناوگان بنزین‌سوز به ناوگان عمومی اختصاص خواهد یافت.

 

وی تصریح کرد: قرار نیست سهمیه خودروهای بدون بیمه قطع شود؛ بلکه اطلاع‌رسانی به تدریج از فردا آغاز و در مرحله اول ناوگان عمومی فاقد بیمه (فعلا تاکسی‌ها) مشمول قطع سهمیه شوند.

 

ذخیره سهمیه بنزین همچنان برای کسانی که سقف آنها به ۵۴۰ لیتر نرسیده، محفوظ است اما بنزین ذخیره‌شده کسانی که طی ۹ماه استفاده‌ای از ذخیره سوخت خود نکرده‌اند، باطل می‌شود.

 

سهمیه و اعتبار کارت سوخت خودرو تا ۵۴۰لیتر قابل ذخیره است. ذخیره این ۵۴۰لیتر هم فقط برای خودروها و سواری‌های شخصی امکان پذیر است. چنانچه یک خودرو سواری که ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه دارد، برای۹ ماه متوالی از سهمیه خود استفاده نکند، ۶۰ لیتر ماه دهم برای او لحاظ نمی‌شود. زیرا سهمیه موجود در کارت او در مجموع از ۵۴۰لیتر فراتر می‌رود. همین خودرو اگر ۳۳۰ لیتر سهمیه در کارت سوخت خود داشته باشد، در ماه دهم، فقط ۳۰لیتر سهمیه دریافت می‌کند.

 

 

اعتبار سهمیه بنزین کارت سوخت خودروهای تاکسی با توجه به اینکه سهمیه بنزین آنها بیشتر از یک خودرو سواری بوده، یک ماه است. سهمیه یک ماه خود را به هر دلیل استفاده نکند، سهمیه آنها به‌اصطلاح سوخت شده و در ماه جدید سهمیه جدید برای او لحاظ می‌شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *