قطعات خودرو

ام جی XPower SVR اسپرت، خودرویی کمیاب و گران‌بها

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، ام جی به زودی با خودرویی جدید به کلاس اسپرت‌ها بازخواهد گشت اما قبلاً مدل XPower SVR را تولید می‌کرد که جزو محصولات نمادین دوران خود بود. این خودرو اگرچه جزو شناخته‌شده‌ترین محصولات ام جی به شمار می‌رود اما در بازار با موفقیت چندانی مواجه نشد هرچند امروز یکی از نسخه‌های کم کارکرد آن به فروش می‌رسد. این خودرو از طراحی بریتانیایی، مونتاژ ایتالیایی و پیشرانه ۸ سیلندر آمریکایی برخوردار بوده و به عنوان یکی از کمیاب‌ترین خودروهای اسپرت بریتانیایی در حال فروش است.

ام جی XPower SVR در سال ۲۰۰۲ و با شاسی دتوماسو بیگوا معرفی شد چراکه این شرکت توانسته بود کمپانی ایتالیایی Qvale را خریداری کند. البته بدنه سفارشی آن با استفاده از فیبر کربن ساخته شد و قوس چرخ های گیرا، برخی عناصر طراحی خاص و پیشرانه ۸ سیلندر فورد باعث تمایز آن می‌شدند. به لطف سقف تولید محدود چندین بخش از قطعات این خودرو از سایر محصولات گرفته شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلوی برگرفته از فیات پونتو، چراغ‌های عقب گرفته شده از فیات کوپه، دستگیره‌های درب ام جی TF و آینه‌های روور ۷۵ اشاره کرد.

 

ام جی XPower SVR

 

تولید این خودروی اسپرت در سال ۲۰۳ تولید شد اما تنها ۹ دستگاه از آن فروخته شد و سپس ام جی به حالت ورشکستگی درآمد. گفته می‌شود در کل ۸۲ دستگاه از این خودرو شامل پروتوتایپ ها تولید شده و از این بین ۴۲ دستگاه از نوع SVR بوده‌اند. همچنین تنها ۲۳ دستگاه از XPower به‌صورت فرمان چپ مونتاژ شده‌اند.

 

اما فروشنده این ام جی XPower SVR می‌گوید خودروی موردبحث یکی از آخرین مدل‌های فرمان چپ تولیدی بوده و تنها ۴ هزار کیلومتر کار کرده است.

 

رنگ بدنه نقره‌ای نیز با کابین قرمز و مشکی ترکیب شده و تمامی قطعات آن نیز نو به نظر می‌رسند. پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری فورد نیز قدرت ۳۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

 

فروشنده اشاره‌ای به قیمت پیشنهادی خود نکرده اما قطعاً قیمت پایینی را اعلام نخواهد کرد. قیمت بالا یکی از دلایلی بود که ام جی نتوانست موفق شود چراکه SVR در سال ۲۰۰۷ با قیمت ۸۳ هزار پوند معادل ۹۲۸۵۰ دلار در دسترس بود. چند ماه پیش یکی از این خودروها با قیمت ۶۹ هزار پوند فروخته شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *