p16 copy

براساس گزارشی از وال استریت ژورنال، اطلاعات مرکز تحقیقات خودرو که سازمانی غیرانتفاعی مستقر در میشیگان است، نشان می‌­دهد تا ماه نوامبر، حدود 33میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید به کارخانه‌­های خودروسازی آمریکایی اختصاص داده شده است، از جمله بودجه برای ساخت کارخانه‌های مونتاژ جدید و تاسیسات باتری‌سازی.

 

 

طبق مطالعات صورت‌گرفته، این رقم در سال 2017 حدود 9میلیارد دلار بوده و اکنون بیش از هشت‌برابر افزایش نسبت به دو دهه قبل را نشان می‌دهد.

 

داده‌ها نشان می‌دهند حدود 70درصد از سرمایه‌گذاری جدید خودرویی که طی دو سال گذشته تامین مالی شده است، مربوط به مراکزی در ایالات جنوبی آمریکاست. امروزه خودروسازان از منطقه‌ای که زمانی به سنگر صنعت خودرو طی قرن گذشته معروف بوده، فاصله زیادی گرفته‌اند.

 

رقابت خودروسازان در جایگزینی خطوط تولید قدیمی خود با خودروهای برقی، بزرگ‌ترین عامل سر به فلک گذاشتن هزینه‌های کارخانه‌ای است. انتظار می‌رود بسته حمایتی تحت‌تاثیر تغییرات اقلیمی فدرال که در سال 2022 تصویب شد، سرعت بیشتری به سرمایه‌گذاری در آمریکا ببخشد.

 

 

این کمک می‌تواند شامل تخصیص ده‌ها میلیارد دلار یارانه به پروژه‌‌های کارخانه‌های باتری‌سازی و همچنین تسهیلاتی برای پردازش مواد باتری مانند لیتیوم و گرافیت باشد. برخی از شرکت‌های خودروسازی خارج از ایالات متحده نیز توسعه بازار آمریکا را برای جبران ضعف در سایر بازارهای جهانی هدف قرار داده‌اند.