قطعات خودرو

این خودرو داخلی جایگزین تاکسی فرسوده می‌شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارت نیوز نوشت:معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی تهران از آغاز طرح نـوسازی تاکسی فرسوده با امکان ثبـت نام و انتخاب خودروی سمند سورن پلاس پایه گاز سوز با سطح آلایندگی یـورو پنج خبـر داد.

 

سید علی محتشمی‌پور از آغاز فرایند نوسازی تاکسی‌های فرسوده برای متقاضیان نوسازی خودروهای تاکسی فرسوده شهر تهران به صورت نقدی خبر داد.

 

 

وی با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران افزود: از اهم اهداف نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، می‌توان به بهبود کیفیت هوا، کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی سفر و زیبایی بصری شهر اشاره کرد.

 

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد: وقفه هشت ماهه ایجاد شده در فرایند نوسازی ناوگان به واسطه حذف خودروی سمند و پژو ۴۰۵ از سبد تولیدی شرکت ایران خودرو و عدم تایید خودروی سورن توسط سازمان ملی استاندارد به دلیل برخی از نواقص بوده است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: با اشاره به رفع مشکلات فوق و صدور تائیدیه‌های لازم برای شماره گذاری خودروی سورن با کاربری تاکسی، طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده با امکان ثبت نام و انتخاب خودروی سمند سورن پلاس پایه گاز سوز با سطح آلایندگی یورو ۵ با قیمت حدود دویست و هفتاد و چهار میلیون تومان همزمان با روز ملی حمل و نقل در سراسر کشور فراهم شده است و قیمت نهایی منوط به ارائه پیش فاکتور صادره از سوی شرکت ایران خودروست.

 

 

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، محتشمی پور در پایان افزود: مدت زمان تحویل خودروها پس از تکمیل وجه، حداکثر سه ماه می باشد و متقاضیان نوسازی خودروی فرسوده تاکسی می‌بایست ضمن دارا بودن پروانه معتبر تاکسیرانی، با ثبت نام اولیه در سامانه فروش اینترنتی شرکت ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir و پس از آن مراجعه به دفاتر هماهنگی امور اداری تاکسیرانی نسبت به ثبت نام نهایی به صورت نقدی قدام نمایند.

 

سمند سورن پلاس یکی از جدیدترین خودروهای سبد محصولات ایران‌خودرو است.

 

مشخصات فنی سمند سورن پلاس در کنار ابعاد کابین و حجم صندوق عقب این خودرو، نشان‌دهنده آن است که یک خودروی کاملا مناسب برای خانواده‌های ۴ تا ۵ نفره است.

 

سمند سورن پلاس جدید می‌تواند از جنبه‌های مختلفی هم‌چون مشخصات فنی، میزان آلایندگی، مقدار مصرف سوخت ترکیبی، مشخصات ظاهری و… نگاه طیف وسیعی از خریداران خودرو را به سمت خود جلب کند.

 

 

آپشن‌ها و امکانات

سمند سورن پلاس علاوه بر امکانات مدل‌های پیشین به تجهیزات جدیدتری همچون کروز کنترل و کامپیوتر سفری مجهز شده است. از جمله مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی مشترک با سمند سورن معمولی نیز می‌توان به حسگر فاصله‌سنج عقب، سیستم ترمز ضد قفل ABS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، دکمه‌های کنترل روی فرمان، سیستم صوتی شش اسپیکر با خروجی ساب ووفر، هندزفری، بلوتوث و دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، اشاره کرد.

 

 

همچنین تهویه مطبوع خودکار به علاوه دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات برقی ۶ حالته، صندلی سرنشین جلو با تنظیم برقی ۴ حالته، روکش صندلی پارچه‌ای، تریم مشکی‌رنگ فضای داخل، دسترسی به صندوق عقب از داخل کابین، آینه‌های جانبی تاشونده با تنظیم برقی و مجهز به گرم‌کن، شیشه‌های سولار، شیشه بالابر آنتی‌ترپ دیگر امکانات این خودرو هستند.

 

قیمت در بازار

آنگونه که خودرو ۴۵ نوشت ،ایران خودرو در زمستان ۹۸ مدل جدید سمند سورن را رونمایی کرد و نام «سورن پلاس» را روی آن گذاشت. تولید خودرو جدید در تابستان ۹۹ آغاز شد و در فهرست پیش فروش ایران خودرو قرار گرفت. افرادی که نامشان در قرعه‌کشی طرح پیش فروش مشخص شد، اولین سری سورن پلاس را در پاییز ۹۹ تحویل گرفتند. از آن زمان، فیس لیفت جدید سمند در طرح‌های فروش ایران خودرو با موعد تحویل سه ماهه و یک ساله عرضه می‌شود. حالا نیز سورن پلاس جدید عرضه شده است.

 

قیمت کارخانه‌ای سورن پلاس جدید ۲۶۱ میلیون و ۳۸۹ هزار تومان است.

 

همچنین قیمت کارخانه‌ای سورن‌ معمولی، ۲۴۳ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار ۳۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

سورن مالتی مدیا نیز در کارخانه ۲۴۹ میلیون و ۲۵۳ هزار و بازار ۳۴۶ میلیون تومان فروخته می‌شود.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است