قطعات خودرو

انتقاد رییس مجمع نمایندگان تهران از دلالی در بازار خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار ، حجت الاسلام سیدرضا تقوی، در نشست با مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (ایکیدو) گفت: خودروسازان باید با تولید با کیفیت و قیمت رقابتی، در جهت جذب مشتریان به سمت تولیدات داخلی در برابر خودروهای وارداتی باشند.

 

وی با انتقاد از شکل گیری شبکه دلالی و واسطه گری در بازار خودرو که مانع رسیدن محصول مورد نیاز به دست مشتریان واقعی می‌شود، افزود: صنعت خودروسازی یکی از صنایع محوری و کلیدی و مورد توجه کشور است، زیرا همه مردم نیازمند خودرو هستند و خودروسازان باید بتوانند پاسخ گوی این نیاز باشند و در چنین شرایطی باید تلاش کرد تا با استفاده از راهکارهای منطقی زمینه برای عرضه خودرو به مصرف کنندگان واقعی فراهم شود.

 

حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: خلاء‌های زیرساختی موجود در حوزه حمل و نقل کشور، دلیل روی آوردن مردم به خرید و استفاده از خودروهای شخصی شده است.

 

وی با بیان این که محصولات خودروسازان دارای نقص و ضعف‌هایی بوده، اما رو به پیشرفت است، ادامه داد: اگر بتوانیم ضعف‌های موجود را برطرف کنیم، مردم به دنبال خرید خودروهای خارجی نخواهند رفت.

 

وی با بیان این که مجلس بر روی صنعت خودروسازی بسیار متمرکز و حساس بوده و به دنبال درخشش این صنعت است، عنوان کرد: خودروسازان باید محصولاتی تولید کنند که برای اقشار ضعیف جامعه نیز قابل دسترس و خریداری باشد.

 

مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، به معرفی شرکت‌های زیرمجموعه پرداخت و از رشد ۶۵ درصدی فروش قطعات و محصولات این مجموعه خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، موفق به فروش حدود ۵۸ هزار میلیاردی قطعات و محصولات شده ایم و در همین زمینه افزایش ۳۵ درصدی سود خالص را رقم زده ایم.

 

احمد رویایی از تامین ۶۷ درصدی نیاز ایران خودرو در حوزه قوای محرکه شامل موتور، گیربکس و اکسل و همچنین تزیینات داخلی و خارجی خودرو توسط شرکت گسترش سرمایه گذاری خبر داد و گفت: حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری و تولیدی در بخش زیرساخت صنعت خودرو کشور تعریف و اجرا کرده ایم که گام مهمی در توسعه این صنعت به شمار می‌رود.

 

وی افزود: شش تفاهم نامه همکاری با شرکت سایپا به امضا رسانده ایم که اجرای آن سبب بهره برداری از ظرفیت‌های معطل دو خودروساز و کاهش بهای تمام شده تولید خواهد شد.

 

رویایی از افزایش ۶۰ درصدی صادرات در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با افزایش کیفیت تولیدات، سهم خود را در بازارهای صادراتی افزایش خواهیم داد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *