قطعات خودرو

فیس لیفت نیسان ترا با ظاهر چینی در ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، به تازگی تصاویری از یک اس یو وی جدید به نام لئو ام ایکس۸ در کشور منتشر شده است، این خودرو اس یو وی محصول مشترک دانگ فنگ و نیسان است. براساس شنیده ها این خودرو توسط شرکت ایستا موتور ارس معرفی و رونمایی شده است که نیمه نخست سال ۱۴۰۲ این خودرو اس یو وی دو دیفرانسیل عرضه بازار خواهد شد.

لئو ام ایکس۸ در کشور چین با برند دانگ فنگ و نام پالاتز عرضه بازار شده است، این خودرو روی پلت فرم فرم اف-آلفا که همان پلت فرم نیسان ترا هست طراحی و تولید شده است

لئو ام ایکس۸ در کشور چین با برند دانگ فنگ و نام پالاتز عرضه بازار شده است، این خودرو روی پلت فرم فرم اف-آلفا که همان پلت فرم نیسان ترا هست طراحی و تولید شده است. در حقیقت می توان گفت لئو ام ایکس۸ فیس لیفت نسخه ۲۰۲۳ نیسان ترا است، شرکت ایستا موتور محصول لئو ام ایکس۸ را برای بازار ایران با موتور دو لیتری مجهز به توربوشارژر سفارشی سازی کرده است.

 

این موتور به لطف فناوری جی دی آی ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد که می تواند قوی ترین اس یو وی بازار کشور محسوب شود. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک این محصول طراحی و ساخت شرکت زد اف آلمان است.

فیس لیفت نیسان ترا با ظاهر چینی در ایران|اس یو وی جدید سال آینده به بازار می آید

موتور دو لیتری لئو را می توان یکی از قوی ترین پیشرانه های میتسوبیشی شن یانگ که همان خط تولید مشترک ژاپن و چین است معرفی کرد

موتور دو لیتری لئو را می توان یکی از قوی ترین پیشرانه های میتسوبیشی شن یانگ که همان خط تولید مشترک ژاپن و چین است معرفی کرد. شاسی نردبانی این خودرو قابلیت این محصول اس یو وی را آفرودی می کند، با توجه به دو دیفرانسیل بودن خودرو می توان از این محصول انتظار یک اس یو وی آفرودی را داشت.

 

بازار خودرو کشور از سال ۱۳۹۷ همزمان با آغاز ممنوعیت واردات خودرو تا امروز محصول آفرودی جدیدی با این ویژگی ساختار شاسی را نداشته است. هرچند که شرکت های خودروساز سعی کردند با عرضه محصولات کراس اوور تک دیفرانسیل سلیقه مشتریان در بازار را تغییر دهند، اما جای خالی خودروهای اس یو وی دو دیفرانسیل در بازار همچنان وجود دارد.

 

با توجه به اینکه لئو به عنوان یک محصول آفرودی طراحی و تولید شده است دارای شش حالت رانندگی هوشمند، اقتصادی، گل و لای، اسپورت، برف، شن و عادی است. تعریف این حالت های رانندگی نشان از قابلیت حرکت این محصول در مسیرهای ناهموار را دارد، اما نباید از این خودرو انتظار بسیار زیادی داشت.

فیس لیفت نیسان ترا با ظاهر چینی در ایران|اس یو وی جدید سال آینده به بازار می آید

از آپشن های مهم این خودرو می توان به تنظیم برقی صندلی های جلو، گرمکن برای تمام صندلی ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار هشدار رانندگی، رادار حرکت بین خطوط و نقطه کور، تعادل دینامیکی چرخ ها، سیستم شروع حرکت در سربالایی و مانیتور ۱۰ اینچی اشاره کرد.

این خودرو نیمه نخست سال جاری عرضه بازار خواهد شد. شنیده ها حاکی از آن است که قیمت احتمالی این خودرو در بازه ۲ میلیارد تومان است

رقبا اصلی این خودرو در بازار کشور فوتون تونلند، جی۹ گروه بهمن و تیگو۸ پرومکس اشاره کرد، براساس آنچه که از سوی شرکت ایستا موتور ارس اعلام شده است، این خودرو نیمه نخست سال جاری عرضه بازار خواهد شد. شنیده ها حاکی از آن است که قیمت احتمالی این خودرو در بازه ۲ میلیارد تومان است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *