قطعات خودرو

بازو هاي ناتوان و نا کارآمد

برخي از مديران منتخب اقتصادي، باغفلت در استفاده از امکانات بالقوه بازوهاي خود را فلج‌مي‌کنند و اعتقاد به اعمال روشهاي سنتي مديريتي تک بعدي دارند.

 درنهايت محدوديت هاي اجرايي اين روش با شکست دراجراء، اين مديران را از دستيابي به اهداف خود ناکام مي کند. آيندگان نيز اثر مثبتي از دوران مديريت آن ها به ارث نخواهند برد.

  بازو هاي پرتوان و کارآمد

به نظر من مدير و هيئت مديره موفق در يک مجموعه اقتصادي، با ايجاد بازوهاي توانمند و اعتماد به آن ها، اطلاعات و مشاوره هاي لازم را از اين افراد متخصص کسب مي کنند.

تصميمات درست و راهبردي بر پايه خرد جمعي مي گيرند.

 اين روش باعث ايجاد ثبات و توسعه اقتصادي مجموعه تحت امرشان مي شود. اعضاي محترم اتحاديه انتظار دارند؛ هيئت مديره هوشمندانه از اتلاف وقت، سرمايه، آزمون و خطاهاي مديريتي پرهيز کنند و با اجراي برنامه هاي آموزشي نيز در آينده اثر گذار باشند.

 سرمايه اصلي

بديهي است، بزرگترين سرمايه اتحاديه هاي صنفي اعضاي آن هستند.

 اگر اعتمادشان جلب گردد؛ مي توانند هرکار درستي را به آساني و با قدرت انجام دهند.

يک اتحاديه قدرتمند با تکيه بر هيئت مديره و تک تک اعضاء متعهد مي تواند افرادي را که در حاشيه و برخلاف منافع صنف و جامعه حرکت مي کنند؛ کالاي نامرغوب، غيراستاندارد و جعلي عرضه مي کنند؛ يا حتي گرانفروشي مي‌کنند؛ با حداکثر توان و با راه هاي قانوني کنترل و اصلاح نمايد.

از ديرباز يکي از مشکلات در انتخابات هيئت مديره اتحاديه ها، ميزان اندک تمايل براي کانديداتوري و مشارکت کم رنگ اعضاء بوده است. پيشنهاد مي کنم براي حضور حداکثري صاحبان رأي از راهکاري تشويقي و تنبيهي (اجباري) استفاده شود.

 دگرگوني در مديريت

با توجه به تحولات عظيمي که در ده هاي اخير در شيوه مديريت اتفاق افتاده، نياز به دگرگوني مديريتي در اتحاديه ها از شيوه سنتي به شيوه هاي نوين وجود دارد که با ايجاد بستري مناسب از طريق فضاي مجازي و حضوري و اطلاع رساني به موقع، باعث جذب اعضاء و تشويق به مشارکت در حل مسائل و مشکلات حوزه فعاليت خود با اتحاديه شوند.

استفاده از نظرات، پيشنهادها، ايده‌هاي جديد و جمع آوري اطلاعات از متن بازار و مصرف کنندگان نهائي دست اتحاديه را براي برنامه ريزي و اقدام  براي برطرف کردن مشکلات و نيازهاي ضروري صنف و جامعه باز مي کند.

دفاع از حقوق اعضاء وارائه راهکارهاي اجرائي به مسئولين امر نيز نيازمند همين تعاملات مستمر و گسترده است.

 رهبران بعنوان معماران تصميم گيري

به قول زاگربرگ: سريع حرکت کنيد و اصول قديمي را کنار بگذاريد

به نظر مي رسد در وهله اول هيئت مديره اتحاديه ‌بايد عزمي راسخ براي بکارگيري بازوهاي قوي (نيروهاي جوان‌) داشته باشند و با ايمان به توانائي هاي شخصي خود از نيروهاي جوان، با انگيزه و تفکر جديد، هوشمند، ايده پرداز، وسيع نگر، خبره فن و مسلط به دانش و نرم افزارهاي روز ياري بگيرند، به ايشان ماموريت هاي مشخص داده و با حمايت کامل برکارشان نيز نظارت کافي و جامع داشته باشند.

ايجاد تعادل در ميانگين سني، کنترل عقلاني و منصفانه و بازوان قوي، مديريتي موفق براي اتحاديه به ارمغان مي آورد.

 تجربه پيش کسوتان راهنماي قابل اعتماد با نقاط قوت فراوان است. هر چند که گاهي بيش از اندازه در انجام برخي امور و تصميم‌گيري‌ها احتياط مي کنند که با پيشرفت سريع تکنولوژي و نبوغ صنعت همخواني ندارد.

به نظر من در عصر حاضر هيچ حاشيه امني در کسب و کار سنتي وجود ندارد و مسلماً ترکيبي از سنت و ريسک پذيري نيروي جوان باعث وسعت بخشيدن به توانائي هاي تکنيکي اتحاديه براي غلبه بر مشکلات و نوسانات محيط کسب و کار مي باشد.

 کميسيون اقتصادي

شايان ذکر است در حال حاضر حدود دو سال است که کميسيون اقتصادي به پيشنهاد و همت رياست و هيئت مديره اتحاديه و گروهي از اعضاي صنف تشکيل شده و با پي گيري مستمر اعضاء کارهاي مثبت زيادي از جمله رايزني با مديران اجرائي کشور در حوزه بازرگاني، گمرک، استاندارد، دارائي، تامين اجتمائي و ساير ادارات صورت گرفته است. تا براي اصلاح احتمالي قوانين و بر طرف کردن مشکلات و روان سازي  محيط کسب و کار صنف اقدامات لازم انجام پذيرد.

 در اين مدت گره‌هاي زيادي از کار اعضاء باز شد و لازم است از زحمات بي شائبه و تمام وقت اعضاي کميسيون از جمله آقايان ملاکي، روان و صيرفي تقدير و تشکر نمايم.

 نا گفته نماند رياست اتحاديه اعتمادکردند و همراهي نمودند گرچه در برخي از امور نيز با طرز تفکر و نگرش محتاطانه رياست و اعضاء هيت مديره نيز مواجه بوديم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *