قطعات خودرو

بخشنامه ها و دستورات يک سويه مراکز دولتي اختيارات اتحاديه را از بين برده اند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، سهراب برجي، رئيس اتحاديه تشکدوزان و صندلي سازان تهران در نقش و هدف اتحاديه هاي صنفي بيان داشت: اتحاديه هاي مراکزي هستند تا اعضاي صنوف مختلف مشکلات شان را مطرح و هيات مديره اتحاديه ها به عنوان پل ارتباطي ميان دولت و اصناف وارد عمل شوند. اصناف به تنهايي نمي توانند با دولت وارد مذاکره شوند؛ اما از ماحصل اين ارتباط تنها صدور و تمديد پروانه کسب براي اتحاديه ها باقي مانده است. سازمان ها و وزارتخانه هاي دولتي با بخشنامه ها و دستورات يک سويه، اتحاديه ها را کارمندان خود قرار داده اند و مجري دولتند

وي در ادامه در خصوص تاسيس فروشگاه هاي بزرگ و کوچک شدن واحدهاي صنفي در شهر بيان داشت: تاسيس فروشگاه هاي بزرگ منجر به کاهش و کوچک شدن واحدهاي صنفي کوچک شده و به جهت کاهش فروش، واحدصنفي ضعيف و مجبور به تعطيلي گرديده است.

برجي تاکيد کرد: در اين ميان رسانه نيز به اين شرايط دامن مي زنند. تبليغات فروشگاه هاي بزرگي که با فروش اقساطي و پرداخت وجه در مدت يک سال افراد را وسوسه مي کند تا حتما از آن فروشگاه خريد کنند، آيا واحد صنفي توان اين رقابت را دارد، قطعاً فروشگاه هاي بزرگ داراي پشتوانه هاي محکم هستند .

رئيس اتحاديه تشکدوزان و صندلي سازان تهران در ضرورت ايجاد شرايط مطلوب براي جايگاه و قدرت اصناف گفت: بايد بين دولت و اصناف تعامل وجود داشته باشد و اين تعامل بسيار ضعيف است. در تمامي مراکز تصميم گيري مانند مجلس و و وزارتخانه ها، سارمان هايي نظير سازمان امور مالياتي که براي اصناف تصيميم گيري مي کنند بايستي نماينده اصناف حضور داشته باشد. بايد قبل از تصويب قوانين و صدور دستورالعمل ها، اصناف در جريان امور ماوقع قرار گيرند، نه اينکه پس از اخذ تصميم نهايي، اصناف را مجري امور خود نمايند.

وي در ارزيابي شرايط توليد محصولات صنف متبوع خود تاکيد کرد: صنف صندلي سازان و تشکدوزان، ظرفيتي بي بديل و بي مثال دارند. متخصصين و توليدکنندگان زبردست و در کار خود خبره اگر شرايط به گونه اي باشد که بتوانند به راحتي و بدون دغدغه به توليد بپردازند بي شک به يکي از بزرگترين توليدکنندگان محصولات اين صنف تبديل خواهند شد، اما متاسفانه با وجود ظرفيت نيروي انساني متخصص، مشکلاتي نظير نوسان قيمت ها (ارز) کمبود و گراني مواد اوليه و عدم قدرت خريد واقعي مردم باعث شده کسب و کار رونق خود را نداشته باشد.

برجي صادرات را از راهکارهاي رونق اقتصادي و برون رفت از بحران کنوني برشمرد و تاکيد کرد: کشور ما داراي پتانيسيل و ظرفيت نامحدود است. اين نيروي انساني متخصص و فعال مي توان را با ايجاد تسهيلات به رودخانه خروشاني تبديل کرد که نتيجه آن اقيانوس شود؛ اما به اين شرط که دولت از توليدکننده حمايت کند.

رئيس اتحاديه تشکدوزان و صندلي سازان تهران ارايه تسهيلات لازم به توليدکنندگان را يکي از موارد حمايتي دولتي دانست و گفت: ارايه تسهيلات بانکي براي توليدکنندگاني که طي سال هاي اخير بخش زيادي از سرمايه خود را به جهت نوسانات ارز، کمبود مواد اوليه و رکود بازار از دست داده اند از يک طرف و از سوي ديگر سرمايه گذاري در بخش بازاريابي و تبليغات در خارج از کشور و تعاملات اقتصادي با ديگر کشورها و اخذ بازارهاي هدف اقتصادي کشورهاي همسايه در وحله نخست مي تواند به بحران اقتصادي صنوف توليدي کمک شاياني کند. اين در حالي است که کشور ترکيه در عرض تنها چند سال اخير توانسته تمامي بازارهاي متعلق به ايران را از آن خود کند.

رئيس اتحاديه تشکدوزان و صندلي سازان خودرو تهران بيان داشت: توليد محصولات اين صنف نيازمند فضاي بزرگي است که براي تاسيس کارگاه ها در داخل شهر نيازمند سرمايه زياد دارد؛ بنابراين توليدکنندگان به حاشيه شهر پناه برده اند، لذا به دليل خروج از حيطه دسترسي به محدوده تهران، نمي توان برايشان پروانه صادر کرد بر اين اساس درخواست تشکيل اتحاديه استاني را مطرح نموده ايم تا بتوانيم افراد صنفي فعال در اين محدوده را نيز ساماندهي نماييم .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *