قطعات خودرو

قیمت‌ها از دست خودروسازان خارج شده‌ است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایلنا ، سید علی موسوی درباره پیگیری استیضاح وزیر صمت اظهار داشت: یکی از دلایل طرح استیضاح وزیر صمت وعده‌های انجام نشده و به اجرا نرسیده است. نمایندگان مجلس در واقع وعده‌هایی که آقای فاطمی‌امین در جلسه رای اعتماد به مردم داده‌اند را مطالبه و پیگری می‌کنند و سوال ما از وزیر صمت این است که تحقق وعده‌ها به کجا رسیده‌ است؟

وی ادامه داد: سوال ما این است که چرا بعد از تقریبا یکسال، وعده‌ها به انجام نرسیده و نه تنها که وعده‌ها سرانجام نداشتند بلکه در برخی از موارد شاهد عقب نشینی و عقبگرد هستیم و عملکردها افت پیدا کرده‌ است.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به وعده‌های وزیر صمت مرتبط با بازار خودرو گفت: یکی از وعده‌های وزیر صمت، کاهش قیمت خودرو بوده اما در ادامه مدیریت وی در راس وزارت صمت، شاهد آن بودیم که نه تنها قیمت خودرو کنترل نشد و کاهش پیدا نکرد بلکه قیمت‌ها افزایش یافتند به طوری که امروز افسار قیمت‌ها در بازار خودرو و کنترل قیمت‌ها از دست وزارت صمت و شرکت‌های خودروساز خارج شده‌ است.

موسوی تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع، پیگیری افزایش کیفیت خودرو است و مطالبه مجلس از خودروسازان و وزارت بهبود و ارتقای کیفیت خودروی ساخت داخل بوده است که امروز شاهد آن هستیم کیفیت خودرو با جان مردم بازی می‌کند و هزاران نفر از هموطنانمان به دلیل خودروهای بی‌کیفیت داخلی و باز نشدن ایربگ، درست کار نکردن ترمز و… جان خود را از دست می‌دهند.

عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه این عدم تحقق وعده‌ها و برنامه‌های وزارت صمت در واقع ترک فعل مسئولان است، گفت: مجلس به دنبال حفظ حقوق مردم و پیگیر مطالبات آنها بوده است. مقصران وضعیت امروز در بحث خودرو باید محاکمه شوند و قوه قضاییه باید این موضوعات را مورد بررسی قرار دهند و جلوی آن را بگیرند.

موسوی افزود: اینکه آقای فاطمی امین در طول این مدت توضیحاتی ارایه نمی‌داد و مدعی شد که هنوز برای ارایه گزارش‌ها زود است، قابل قبول نیست تقریبا یک سال از مدت زمان مدیریت اقای فاطمی امین در وزارت صمت می‌گذرد و باید پاسخگوی اقدامات و عملکرد خود در این مدت زمان باشد. وقت نداریم و مردم در تب و تاب گرانی‌ها گیر کردند و باید هر چه زودتر به داد مردم برسیم.

وی گفت: البته نمایندگان در بحث استیضاح وزیر صمت منکر برخی از اقدامات خوب و مثبت اقای فاطمی امین نیستند و این اقدامات را هم در نظر می‌گیرند اما باید دید وزیر صمت می‌تواند نسبت به عملکردی که داشته، مجلس را قانع کند؟

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است