قطعات خودرو

بررسی هیوندای الانترا 2023، سدان محبوب کره ای بازار خودرو ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، هیوندای الانترا 2023 یکی از معدود خودروهای غیرچینی وارداتی است که طی مرحله جدید واردات خودرو، برای عرضه در بازار کشورمان انتخاب شده است و در نمایشگاه دستاوردهای دولت نیز به نمایش درآمده است. به همین بهانه به بررسی نزدیک هیوندای الانترا 2023 پرداختیم.

 

هیوندای الانترا یکی از خودروهای کره‌ای پرطرفدار در بازار ایران است که همیشه مورد استقبال مشتریان بوده و فروش خوبی داشته است. تاکنون نسل‌های مختلفی از این خودرو در ایران عرضه شده‌اند و حتی نسل سوم آن با نام هیوندای آوانته نیز در کشورمان مونتاژ می‌شد.

 

هیوندای الانترای همیشه محبوب

این خودرو که محصول کشور کره جنوبی است، همواره از محبوبیت بالایی در بازار خودروی ایران برخوردار بوده و توانسته فروش مطلوبی را تجربه کند. علاوه بر محبوبیت، هیوندای الانترا خودرویی با حاشیه کمتر نسبت به سایر خودروهای خارجی محسوب می‌شود.

 

هیوندای الانترا یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سدان‌های کوچک در بازار جهانی خودرو محسوب می‌شود. تولید این خودرو از سال 1990 میلادی آغاز شد و تاکنون 7 نسل مختلف از آن به صورت متوالی وارد بازار شده است. این خودرو از همان روزهای اولیه، به شکلی محدود در ایران نیز حضور داشته و حتی می‌توان نمونه‌هایی از نسل اول الانترا را در خیابان‌های ایران مشاهده کرد.

 

از نظر اندازه و ابعاد، هیوندای الانترا در جایگاهی پایین‌تر از هیوندای سوناتا و بالاتر از هیوندای اکسنت (یا هیوندای ورنا) در میان محصولات شرکت هیوندای قرار می‌گیرد. نسل‌های اولیه و میانی الانترا، نسخه‌هایی بزرگ‌تر، قوی‌تر و مجهزتر از اکسنت به حساب می‌آمدند، اما طی سال‌های اخیر این روند تغییر کرده است. الانترا تدریجاً نقش نسخه کوچک‌تر هیوندای سوناتا را ایفا کرده و نسل هفتم آن که با نام هیوندای الانترا 2023 وارد بازار ایران شده، در واقع به عنوان یک نسخه کوچک شده سوناتا است.

 

نمای عقب هیوندای الانترا 2023

 

 

طراحی ظاهری هیوندای الانترا 2023، برادر کوچکتر سوناتا

طراحی ظاهری هیوندای الانترا 2023 در مقایسه با نسل قبلی آن که در ایران موجود است، به طور کامل دگرگون شده است. همان‌طور که گفته شد، الانترای جدید نسخه کوچک‌تری از هیوندای سوناتا محسوب می‌شود و شباهت‌های زیادی با آن دارد، به ویژه در قسمت عقب. در بخش جلو، الانترا دارای کاپوتی بلند و کشیده است که تا لبه‌های جلوپنجره ادامه یافته و جلوپنجره نیز تا پایین سپر گسترده شده است. الگوی مشبک در جلوپنجره به کار رفته و لوگوی H شکل بزرگ هیوندای نیز روی آن قرار گرفته است.

 

نمای جانبی الانترای 2023 دارای خطوط تیز فراوانی است که یک فرورفتگی را در ناحیه میانی درها ایجاد کرده‌اند. این خطوط با خطوط تند و شکسته کوچکتر دیگری که چراغ عقب را به گلگیر وصل می‌کنند، همراه شده‌اند. در قسمت عقب الانترای 2023، طراحی عقب سوناتا به صورت کوچک‌تری بازسازی شده است. صندوق عقب دارای یک فرورفتگی و نام الانترا می‌باشد. در دو قسمت پایین سپر نیز الگوهایی شبیه به خروجی اگزوز تعبیه شده که خوشبختانه با پلاستیک مشکی پر شده‌اند.

 

 

نمای جلو هیوندای الانترا 2023

 

 

مشخصات فنی هیوندای الانترا 2023

هیوندای الانترا 2023 مجهز به موتور چهارسیلندر، 16 سوپاپ با حجم 1.6 لیتر است که از سیستم تنفس طبیعی بهره می‌برد. این پیشرانه توانایی تولید حداکثر قدرت 128 اسب بخار و گشتاور حداکثر 155 نیوتن متر را داراست. با توجه به حجم نسبتاً کم موتور و استفاده از سیستم تنفس طبیعی، این ارقام قدرت و گشتاور خروجی قابل قبولی به شمار می‌روند. نیروی تولید شده توسط موتور از طریق گیربکس 6 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 

یکی از مزایای الانترا 2023 در مقایسه با رقبای چینی، وزن نسبتاً کم آن است که باعث شده عملکرد دینامیکی خوبی داشته باشد. این خودرو می‌تواند شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در مدت 10.4 ثانیه طی کند. میزان مصرف سوخت ترکیبی نیز 9 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است که نسبت به نسل قبلی با موتور 2 لیتری، اندکی بالاتر است.

 

فضای داخلی هیوندای الانتر 2023

 

 

امکانات و تجهیزات هیوندای الانتر 2023

هیوندای الانترای جدید وارداتی به ایران به دلایل وجود سقف قیمتی از امکانات کمی برخوردار است و در این بخش کار سدان کره‌ای در رقابت با چینی‌های پرآپشن سخت خواهد بود. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دو عدد کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو ، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچ، فرمان برقی، سیستم صوتی همراه با نمایشگر 8 اینچی و امکان اتصال بلوتوث، سنسور پارک عقب و دوربین دید عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید،سانروف، سنسورهای نور و باران، تهویه مطبوع دستی و…

در نسخه‌های وارداتی به ایران که مدل پایه محسوب می‌شوند، کلاستر آنالوگ جایگزین شده است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *