قطعات خودرو

برنامه‌ های وزارت صمت برای افزایش تولید خودرو

به گزارش اقتصاد آنلاین، مهدی صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به اینکه سال ۹۰ یک میلیون و ۴۲۰ هزار خودروی سواری تولید کردیم، افزود: بیشترین واردات خودرو مربوط به سال ۹۳ می شود،۱۰۳ هزار دستگاه در سال ۱۳۹۳ وارد کشور شده است و در سال ۹۶ حدوداً ۷۰ هزار دستگاه وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ ،یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید و به بازار عرضه شد، گفت: در آن سال هزار دستگاه وارد شده بود و حداکثر تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه اعلام شد.

پیش بینی برای رشد حدود ۵۰ درصدی تولید خودرو در کشور

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تقاضای موثر در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تولید یک میلیون دستگاه خودرو برای امسال پیش بینی شده است که برای سال آینده رشد حدود ۵۰ درصدی را پیش‌بینی می‌کنیم.

صادقی نیارکی ادامه داد: اگر قیمت خودرو قیمت واقعی باشد، خیلی از تقاضاها ممکن است وجود نداشته باشد ولی اگر تقاضا را یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در نظر بگیریم باید ببینیم که چه میزان می‌توانیم صادر و چه میزان تولید کنیم.

برنامه رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال آینده

وی با اشاره به اینکه سال آینده برنامه رشد ۵۰ درصدی را در تولید خواهیم داشت، افزود: خودروسازان انواع و اقسام شرایط و لیزینگ را مطرح می‌کنند.

قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو نداریم

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین گفت: تقاضای موثر عددی است که باید به صورت کارشناسی شده و موثر مطرح شود، قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو نداریم و مانند تمام کالاهایی که قانون واردات و صادرات داریم ،بر اساس تعرفه باید کنترل صورت بگیرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است