قطعات خودرو

برنامه تاتا موتورز برای فروش 50 هزار خودروی برقی در سال مالی آینده

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، چاندر اسکاران رئیس هیئت مدیره تاتا موتورز طی نشست اخیر با سهامداران در اوایل این ماه گفت که عملکرد این شرکت باید در سال مالی آتی بهبود یابد، چون کمبودهای زنجیره تأمین در حال رفع هستند.

 

 

تاتا ۱۹۱۰۵ خودروی برقی را در سال ۲۰۲2/۲۰۲1 به فروش رسانده است، که نشان‌دهنده رشد ۳۵۳ درصدی نسبت به سال مالی گذشته می‌باشد.

 

چاندر اسکاران گفت: “ما به همکاری نزدیک با مشتریان و شرکای اکوسیستم برای کاهش خطرات و مدیریت عدم قطعیت‌ها ادامه می‌دهیم. به همین ترتیب، انتظار داریم عملکرد ما در سال جاری بهبود یابد و نیمه دوم سال مالی 2023 بهتر از نیمه اول آن باشد.”

 

تاتا موتورز در سپتامبر سال گذشته تایید کرد که قصد دارد ۲۵ درصد از کل فروش محصولاتش در هند تا سال ۲۰۲۶ شامل خودروهای برقی باشد. این خودروساز امیدوار است با کاهش هزینه تولید خودروهای برقی به این هدف دست یابد. تاتا به عنوان بخشی از برنامه خود، تا سال ۲۰۲۵ هشت مدل برقی جدید را عرضه خواهد کرد.

 

تاتا موتورز همچنین در زمینه نیمه‌رساناها و تولید باتری خودروهای برقی فعالیت می‌کند. چاندر اسکاران در ماه مه گفت که به دنبال تولید این عناصر حیاتی در کارخانه‌های این شرکت هستند تا اتکای خود به واردات از سایر کشورها را کاهش دهند.

 

اولین مدل از ابتدا طراحی شده برقی تاتا در سال 2025 عرضه خواهد شد.این خودرو چند ماه پیش با کانسپت آوینیا به نمایش درآمد.

 

 

جزئیات زیادی درباره مدل تولیدی منتشر نشده است، اما ظاهراً از پلتفرم نسل 3 این برند بهره می‌برد و محدوده پیمایش آن حداقل ۵۰۰ کیلومتر است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *