قطعات خودرو

«رنو»بار دیگر در بازار ایران آفتابی شد

دو مدل «رنو» از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در دسترس جانبازان واجد شرایط قرار گرفت تا شاهد بازگشت این خودروساز فرانسوی بعد از گذشت بیش از پنج سال به بازار خودروی کشور باشیم.

به گزارش قطعات خودرو؛«رنو کولئوس» و «رنو تلیسمان» مدل 2023 در دسترس جانبازان واجد شرایط قرار گرفتند تا این دو محصول پُرطرفدار رنو در بازار ایران بار دیگر در بازار خودروی کشوروارد شود.

البته همان طور که بیان شد این دو محصول خودروساز فرانسوی تنها در دسترس خریداران جانباز که واجد شرایط هستند قرار دارد و متقاضیان عادی نمی توانند نسبت به در اختیار گرفتن «رنو تالیسمان» و «رنو کولئوس» از سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی اقدام کنند.

پیش بینی می‌شود تعدادی از دو محصول پُرطرفدار رنو بعد از بیش از پنج سال بار دیگر در بازار خودرو در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

البته نباید فراموش کرد سیاست گذار خودرویی به جانبازان واجد شرایط اعلام کرده خودروهای انتخابی آنها در صورتی وارد شده و به آنها تحویل داده می شود که کف مورد تیراژ از سوی متقاضیان ثبت نام شود. چنانچه این کف تیراژ تامین نشود، امکان واردات خودروی مورد نظر وجود ندارد و جانبازان بایدمحصول دیگری را انتخاب کنند.

به نظر می رسدکه میتوان  عرضه دو خودروی یاد شده برند رنو از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به جانبازان واجد شرایط را به بازگشت یواشکی این خودروساز محبوب فرانسوی به بازار خودروی کشور تعبیر کرد.

پیش تر سیاست گذار خودرویی اعلام کرده محصولات دو خودروساز بزرگ فرانسوی یعنی «پژو-سیتروئن» و «رنو» به دلیل اینکه با تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه صنعت خودروی کشور همراهی کردند امکان ورود به بازار خودروی کشور را ندارند.

البته ممنوعیت ورود محصولات «پژو-سیتروئن» به بازار خودروی کشور بعد از برداشتن قفل از در واردات خودرو در زمانی اتفاق افتاد که «پژو-سیتروئن» با «فیات-کرایسلر  شده و برند استلانتیس را ایجاد کردند تا چهارمین همکاری بزرگ میان خودروسازان بین المللی شکل بگیرند. در این شرایط بعید است اگر سیاست گذار خودرویی هم به این خودروساز فرانسوی اجازه ورود به بازار خودروی کشور دهد، بازار خودروی ایران در چهارچوب سیاست های برند استلانتیس جایی داشته باشد.

داستان رنو متفاوت است و این خودروساز فرانسوی اگر بتوانند بدش نمی آید تا بار دیگر وارد بازار خودروی ایران شود. رنو پیش از بازگشت تحریم ها حدود 10 درصد از فروش جهانی خود را از مسیر حضور در بازار خودروی ایران محقق می کرد.

با توجه به نقش بازار ایران در فروش جهانی رنو در گذشته مدیران رنو امیدوارند این حضور دوباره کمک کند تا درهای بازار خودرو کشور به روی این خودروساز فرانسوی باز شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *