قطعات خودرو

برگزاری دومین نشست هم‌‎اندیشی اتاق اصناف تهران با روسای اتحادیه های صنفی

در راستای هم اندیشی و افزایش انسجام متوازن و همه‌جانبه اصناف، دومین جلسه از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی هیات رئیسه اتاق با روسای اتحادیه‌های صنفی تهران با حضور نواب،  عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف و جمعی از روسای اتحادیه‌های صنفی تهران امروز چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ در محل کمیسیون‌های این اتاق برگزار شد.

در این جلسه ابتدا احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با اشاره به محوریت اصلی برگزاری جلسه گفت: از آنجا که بسیاری از موارد و مسایل روز اصناف نیازمند بررسی و تبیین بیشتر است؛ لذا بر آن شدیم تا جلساتی با حضور روسای اتحادیه های صنفی برگزار کنیم تا بتوانیم با همفکری و هم اندیشی به نتایج مطلوب تری برسیم.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران تاکید کرد که در شرایط خاص کنونی، با توجه به برخی اتفاقات، قوانین و تغییراتی که ایجاد شده است هیچ امکانی به مانند وحدت و همدلی، کارساز و راهبردی نخواهد بود. تلاش هیئت رئیسه بر این است تا با جمع بندی نکته نظرات، راهکارها و پیشنهادات تمامی روسای اتحادیه های صنفی تحت لوای یک خرد جمعی در راستای پیشبرد امور اصناف گام برداشته شود.

وی همچنین به قانون تسهیل کسب و کار اشاره کرد و گفت که متاسفانه این قانون مشکلات خاصی ایجاد کرده و در آینده آسیب های آن در جامعه بیشتر پدیدار خواهد شد. برای اینکه صدمات این موضوع را در میان اصناف کاهش  دهیم با هم اندیشی و رسیدن به یک خرد جمعی می توانیم به راهکارهای کاربردی برای رفع این مشکل و معضلات دیگر اصناف فائق آییم.

در بخش دیگری از این نشست هم‌اندیشی اسماعیل کاظمی، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران گفت: در شرایط کنونی همدلی، همراهی و هم اندیشی اصناف بر هر موضوعی افضل است. به اندازه کافی صدمات بسیاری به اتاق اصناف وارد شده است. باید از پتانسیل و ظرفیت های موجود اصناف که کم نیست برای احقاق حق اصناف استفاده بهینه شود.

در جریان این جلسه روسای اتحادیه‌های صنفی به بیان نکته نظرات، راهکارها و پیشنهادات خود در حوزه‌های مختلف پرداخته و نسبت به برخی موارد از جمله لزوم بهره‌مندی از ظرفیت کمیسیون‌های تخصصی اتاق اصناف، لزوم گسترش آموزش و آگاه‎سازی اصناف نسبت به قوانین مرتبط، آسیب‌شناسی مسائل مبتلابه اصناف جهت برنامه‌ریزی‌های متقن، تصمیم‎گیری‌های بموقع و کارساز و پیشگیری از مشکلات، ایجاد بانک اطلاعاتی و… تاکید شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *