قطعات خودرو

بهترین «مارس» هیوندایی در آمریکا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد : هیوندایی موتور آمریکا بهترین ماه مارس تاریخ در ایالات متحده و پنجمین ماه متوالی را با رکورد فروش کل ماهانه گزارش می‌کند. در ماه مارس، این شرکت ۷۵هزار و ۴۰۴ دستگاه خودرو فروخت که ۲۷درصد بیشتر از یک سال قبل است.

 

این شرکت در سال جاری تاکنون ۱۸۴هزار و ۴۴۹ دستگاه خودرو فروخته که ۱۶درصد بیش از سال ۲۰۲۲ در این مقطع است. در ماه مارس همچنین اولین فروش هیوندای آیونیک ۶ کاملا جدید به تعداد ۲۲۲ دستگاه رقم خورد.

 

هیوندایی همچنین سومین خودروی تمام الکتریکی خود را با نام کونا نیز عرضه می‌کند. این در حالی است که هیوندایی نتایج مربوط به فروش این خودرو را گزارش نمی‌کند.

به نظر می‌رسد فروش خودروهای تمام‌الکتریکی هیوندای به دلیل قانون کاهش تورم ۲۰۲۲ (IRA)، که اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری فدرال را برای BEVهای وارداتی حذف کرد، آسیب می‌بیند.

دلیل دیگر ممکن است محدودیت‌های عرضه باشد. هیوندایی باید به‌سرعت در تولید محلی خودروهای الکتریکی خود سرمایه‌گذاری کند تا نسبت به رقابتی بودن BEV‌های خود اطمینان حاصل کند.

هدف این شرکت این است که حداقل ۱۷ مدل جدید را بین سال جاری تا ۲۰۳۰ به تولید برساند. هیوندایی می‌خواهد فروش سالانه ۸۷/ ۱میلیون خودروی برقی را تا پایان دوره موردنظر هدف قرار دهد.

 

این شرکت قصد دارد سهم ۱۱درصدی فروش خودروهای برقی را در بازار ایالات متحده آمریکا تا سال ۲۰۳۰ میلادی به دست آورد.

 

هیوندای قصد دارد در این دهه ۵/ ۹۵تریلیون وون (۱۰۰میلیارد دلار سنگاپور) در برقی‌‌سازی محصولات خود سرمایه‌‌گذاری کند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *