قطعات خودرو

بیش از ۵ میلیون حلقه تایر خودرو، در بورس کالا پذیرش شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرگزاری تسنیم،  بورس کالای ایران در دو جلسه اخیر کمیته عرضه، 5میلیون و 150 هزار حلقه تایر خودرو 4 تولیدکننده را پذیرش کرد.

 

بر این اساس بررسی پذیرش های صورت گرفته از سوی کمیته عرضه بورس کالا در دو جلسه اخیر یعنی جلسات روزهای 29 شهریور و 11 مهر نشان می دهد در مجموع 35 هزار و 630 تن تایر معادل 5 میلیون و 150 هزار حلقه تایر از سوی شرکت های گروه صنعتی بارز، لاستیک بارز کردستان، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر و مجتمع صنایع لاستیک یزد در بورس کالا پذیرش شده اند.

 

بنا به اعلام مدیریت پذیرش بورس کالای ایران 5 هزار تن معادل 700 هزار حلقه تایر گروه صنعتی بارز و 6 هزار تن معادل 900 هزار حلقه تایر شرکت لاستیک بارز کردستان پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و پنجاه و پنجمین جلسه کمیته عرضه در 29 شهریور در بازارفرعی پذیرش شده بودند.

 

همچنین بنا بر اعلام مدیریت مذکور 10 هزار تن معادل یک میلیون و 600 هزار حلقه تایر خودرو مجتمع صنعتی آرتاویل تایر و 14 هزار و 630 تن معادل یک میلیون و 950 هزار حلقه تایر مجتمع صنایع لاستیک یزد در سیصد و پنجاه و ششمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ 11 مهر مجوز پذیرش در بازار فرعی را دریافت کردند.

 

این گزارش می‌افزاید: تولیدکنندگان تایر بر لزوم تدام عرضه تایر در بورس تاکید داشته و حذف قیمت گذاری دستوری را با هدف حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دنبال می کنند. این شرکتها امیدوارند با از سرگیری عرضه تایر در بورس کالا این صنعت رقابت پذیر شده و از شرایط زیان ده خارج شود.

 

سال گذشته همزمان با پذیرش و عرضه تایر در بورس کالا شاهد عرضه 15 هزار و 605 تن تایر دو شرکت لاستیک بارز کردستان و گروه صنعتی بارز در بازار فرعی بورس بودیم که 11 هزار و 526 تن آن مورد معامله قرار گرفت.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *