قطعات خودرو

بی ام و سری ۷ جدید چگونه ساخته می‌شود؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، بی ام و تولید انبوه نسل جدید سری ۷ کد G70 و i7 الکتریکی را از چند هفته پیش در کارخانه دینگولفینگ شروع کرده است.

بی‌ام‌و سری ۷ مدل ۲۰۲۲ یکی از پیچیده‌ترین محصولات تاریخ این برند به شمار می‌رود که یکی از دلایل آن را می‌توان در استفاده از پلتفرم منعطف CLAR جست‌وجو کرد. باواریایی ها بیش از ۳۰۰ میلیون یورو را صرف کرده‌اند تا این کارخانه آماده تولید تمامی نسخه‌های سری ۷ جدید شود. سری ۷ جدید در همان خط تولید سری ۵، سری ۸ و iX مونتاژ می‌شود؛ اما تا اواسط دهه جاری میلادی بی‌ام‌و می‌گوید نیمی از خودروهای تولیدی دینگولفینگ از نوع الکتریکی خواهند بود. همچنین برای اولین بار این خودروساز در حال استفاده آزمایشی از فرایندهای خودکار در داخل کارخانه است تا فرایندهای لجستیک و مونتاژ بهینه شود.

یک برنامه آزمایشی جدید در این کارخانه به منظور راندن خودکار بی‌ام‌و سری ۷ در مسیری ۱۷۰ متری از استارت تا فضای تست اولیه در خط مونتاژ و منطقه نهایی کارخانه بکار گرفته می‌شود. همین روش برای رساندن خودروها از خط پایان تا منطقه ارسال مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر این استفاده از اتوماسیون برای مثال در نصب درب‌ها و همچنین کاهش ترکیب متریال و فرایندهای اتصال باعث خواهند سری ۷ با راندمان بالاتری تولید شود. در بخش رنگ‌آمیزی یک فرایند ویژه برای بدنه دو رنگ این خودرو در نظر گرفته شده که در واقع ترکیبی از تکنیک‌های تولید انبوه با مهارت‌های رنگ‌آمیزی دستی به شمار می‌رود.

قطعات e-drive بی‌ام‌و i7 جدید که شامل باتری ولتاژ بالای ویژه و پیشرانه یکپارچه هستند در دینگولفینگ تولید می‌شوند. همانند قوای محرکه الکتریکی بی‌ام‌و iX، i4 و iX3، مجموعه فنی برادر الکتریکی سری ۷ نیز توسط ژرمن‌ها و در این مجموعه مونتاژ می‌شوند. مرکز صلاحیت ویژه بی‌ام‌و اخیراً دو خط تولید جدید راه‌اندازی کرده و این کارخانه می‌تواند قوای محرکه الکتریکی را برای بیش از ۵۰۰ هزار خودرو در سال تولید کند. نیروی کاری نیز افزایش یافته و از حدود ۶۰۰ نفر در اوایل سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲۳۰۰ نفر رسیده است. در ویدئوی پیش رو می‌توانید فرایند تولید جالب بی‌ام‌و سری ۷ جدید در کارخانه دینگولفینگ را مشاهده کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *