قطعات خودرو

بی کیفیتی خودروها را به گردن قطعه ساز نیندازید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از قطعه نیوز:  محمد مهدی شکورزاده در گفتگو با قطعه نیوز با اشاره به اینکه خودروسازی در سال های گذشته حیات خلوت سیاستمداران است، گفت: این موضوع عاملی شده تا از امکانات این صنعت به نفع خود و سیاست های خود استفاده کنند.

وی افزود: این بی انصافی است که قطعه سازان را متهم به تولید قطعات بی کیفیت کنیم. چراکه همین قطعه سازان بودند که در دهه هفتاد و دهه هشتاد نه تنها تولیدات داخلی را پوشش دادند بلکه به کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی نیز صادراتی را انجام می دادند.

به گفته این عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان، در آن دوره هر خودروی جدیدی که وارد بازار می شد، قطعه سازان در تامین قطعات آن فعالیت داشتند. بنابراین توانمندی این گروه از صنعتگران را نمی شود انکار کرد.

شکورزاده با اشاره به اینکه از اواسط دهه هشتاد صنعت خودرو سیاسی شد، گفت: در این شرایط قطعه سازانی که تحت لیسانس شرکت های خارجی کار می کردند، حضورشان در صنعت خودرو کمرنگ و رانت هایی بوجود آمد به نحوی که قطعات بی کیفیت از چین وارد کشور شد. حتی برخی از قطعات به صورت تقلبی تولید و برچسب کارخانه های معتبر چینی روی آن زده می شد.

وی تصریح کرد: در همان دهه هم تعاملات قطعه سازان با خارج از کشور کاهش یافت و نتوانستیم آن طور که باید سیستم های کیفی خود را ارتقا دهیم. به روز رسانی معیارهایی که از پیش تعیین شده بود صوررت نگرفت.

مدیریت خودروسازی به جای اینکه اقتصادی باشد و بر بهبود کیفیت متمرکز شود، بیشتر سیاسی شد.

وی با تأکید بر اینکه صنعت خودروسازی به دلایل سیاسی در کشورهای سرمایه گذاری کرد که اشتباه بود، افزود: این ها عواملی بودند که باعث شدند کیفیت خودرو کاهش یابد. البته ابزارهای تولیدی قطعه سازانی که سال ها توانسته اند چرخه تولید را با معجزه حفظ کنند، مستهلک شد و مسلما این امر در کیفیت تولید تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه نباید گرانی خودروهای داخلی را به گردن قطعه سازان بیاندازیم ادامه داد: تحریم ها و محدودیت های مالی این امکان را به هر کسی نمی دهد که با بهترین کیفیت مواد اولیه و قطعه وارد کشور کند. اما با توجه به اینکه صنعتگران این حوزه با جدیت به دنبال حفظ صنعت خودروی کشور بودند، با استانداردهایی که وجود داشت و در حد توان خود سعی بر آن داشتند که قطعات مورد نیاز این صنعت را تولید کنند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است